Poliitiline agitatsioon on haridusasutustes keelatud

2 minutit
41 vaatamist

Lasteombudsman Indrek Teder (pildil) juhtis oma avalikus pöördumises tähelepanu tõsiasjale, et konkreetse erakonna või poliitilise maailmavaate propageerimine haridusasutuses ei ole lubatud.

Eesti põhiseaduse ja haridusseaduse kohaselt tuleb hariduses järgida neutraalsuse põhimõtet. Lisaks on vanematel õigus otsustada, milliste maailmavaateliste tõekspidamiste järgi lapsi õpetatakse. Indrek Tederi hinnangul ei ole nende põhimõtetega kooskõlas, kui lasteaias või koolis propageeritakse ühte erakonda või poliitilist maailmavaadet. Tema sõnul on taunitav, kui lasteaialapsed viiakse vanemaid eelnevalt teavitamata üritusele, mis on seotud mõne erakonnaga. „Mõistagi pole lubatu ja keelatu piir alati üheselt selge, seetõttu arvan, et haridusasutused peaksid hoiduma mis tahes tegevusest, mis võib õppetöö ja kasvatustegevuse neutraalsuse kahtluse alla seada,” ütles lasteombudsman.

Eri maailmavaadete tutvustamine õpilastele ja nende endi ettepanekute üle arutamine on Indrek Tederi arvates iseenesest tunnustust väärt, kui seejuures järgitakse neutraalsuse põhimõtet. Näiteks ei ole aktsepteeritav, et kool korraldab pärast koolipäeva lõppu koolimajas õpilastele ühe erakonna poliitikat propageeriva ürituse, vaid õpilastele tuleb tutvustada kõiki erakondi võrdselt. „Loodan, et ka erakonnad suhtuvad vastutustundega laste ja noorte kaasamisse poliitilisse valimisagitatsiooni, järgides minu pöördumises toodud põhimõtteid,” lausus Teder.

Lasteombudsmani pöördumise ajendiks oli talle laekunud avaldus, milles tõstatati küsimus poliitilise agitatsiooni lubatavuse kohta haridusasutustes.

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Tugisüsteemide tugevdamine on kutsehariduse kestlikkuse võti

Riigikontrolli hiljutine audit kutsehariduses õppivate haridusliku erivajadusega (HEV) noorte toetamisest toob päevavalgele olulise süsteemse kitsaskoha:…

2 minutit

Koolitus ees, õnnetus taga

Olgu see uute tehnoloogiate juurutamine, kogukondade lõimimine, tervislike eluviiside kujundamine või mis iganes ühiskondlike probleemidega tegelemine, lahendust nähakse kooli õppekavade täiendamises…

10 minutit

TI kasutamise paradoks

Kuna ChatGPT-l pole üldist universaalset ja kõigile ühtmoodi nähtavat väljundit, on raske avalikult hinnata, mida ta meie õpilastele pähe hakkab ajama. Kuidas…

6 minutit
Õpetajate Leht