Selgusid uued tooted, mis teevad tunni huvitavamaks!

2 minutit
3 vaatamist

SA Archimedes Eduko büroo ning algatuse Huvitav Kool korraldatud õpitoodete konkursile „Teeme tunni huvitavaks”, laekus 94 tööd. Rahva lemmikuks osutus NutiSensor. Eraldi kiituse vääris Konguta kool.

„Konkursil hinnati, kas ja mil määral muudab esitatud õpitoode tunni huvitavamaks, samuti selle uuenduslikkust, rakendatavust, kasutusmugavust, arusaadavust ja suutlikkust arendada üld- ja/või ainealaseid pädevusi,“ lisas Eduko büroo juhataja TiinaAnspal, kelle sõnul oli konkurss üle ootuste edukas, sest töid esitati väga palju ja mitmelt poolt üle Eesti.

Eraldi tõstis komisjon esile Konguta kooli, kust esitati konkursile mitu põnevat tööd. „Mõni oli taasavastatud vana, mõni päris uudne lähenemine. Kokkuvõttes jäi Konguta pühendumus ja uudsuse otsimine silma kui kontseptuaalne tervik – nägemus huvitavast koolist, mille nimel pingutatakse süsteemselt,” ütles Huvitava Kooli nõukoja liige Taavo Lumiste.

Hindamiskomisjoni esile toodud kolm kõige märkimisväärsemat, eri õppeastmetele suunatud õpitoodet on:

  • „Imeline teadus hariduslike erivajadustega (HEV) laste õpetamisel”, mille esitas Valga Jaanikese Kool, juures tõstsid hindajad esile töö variatiivsust ning HEV lastega tegelemise interaktiivsust, samuti võimalust kasutada antud metoodikat ka tavaklassis, kus on HEV-lapsi.
  • „Täheloomad” ja „Kuidas vikerkaar sai oma värvid”, mille autorid on Anneli Laamann ja Kertu Sillaste, koolieelse lasteasutuse kategoorias.
  • Õpistsenaariumi „Kunstiteos kaasaegses reklaamis”, mille esitas Pelgulinna gümnaasiumi kunstiõpetaja Jüri Mäemat. Kolmandale kooliastmele ja gümnaasiumile suunatud õpitoode aitab arendada õpilastel digitehnoloogilisi oskusi, võimaldades samal ajal uute tõlgenduste kaudu väärtustada kunstiajalugu.

Rahva lemmikuks osutunud töö NutiSensor esitas Tartu Tamme gümnaasiumi füüsikaõpetaja Tanel Liira, kes koos oma endiste ja praeguste õpilastega arendab sensorite juhtmevaba ühendust nutiseadmetega.

Eripreemia saanute seas oli huvitavaid õpitooteid seinast seina alates lõimingutest ja vana tarkuse uude kuube panekutest kuni veeriste tegemise ja klassivälise õpikeskkonna mõjusa kasutamiseni, teatasid korraldajad.

Kõikide auhinna pälvinud töödega on võimalik tutvuda programmi Eduko kodulehel.

Konkurss korraldati, et luua, koguda ja levitada õppimist toetavaid metoodikaid ja õppevara, mille kasutamine muudab koolitunni õpilastele huvitavaks ning vaheldusrikkamaks.

Konkursi auhinnafondi (4000 eurot) rahastas haridus- ja teadusministeeriumi algatus Huvitav Kool. Hindamiskomisjoni kuulusid esindajad Tallinna ülikooli haridusinnovatsioonikeskusest, Tartu ülikooli haridusuuenduskeskusest, algatusest Huvitav Kool, haridus- ja teadusministeeriumist ning SA-st Archimedes.

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Jalutuskäik pedagoogilises oaasis

Waldorfi kool on andnud ühiskonnale valikuvõimaluse. Eesti Waldorfi koolid on rohkem kui 30 aastaga tõestanud, et selle kooli lõpetanud noored…

8 minutit

Kolm uut nägu klassis: kuidas vahetusõpilased tõid kooli värskust ja elavdasid koostööd

Kui suve lõpus sai teatavaks, et Koeru Keskkooliga liitub korraga…

9 minutit

Õpetajad hakkavad oma loodud materjalide eest tasu saama

„Ministeerium on otsustanud koguda kokku ja rahastada olemasolevaid õpetajate loodud materjale,“ lausus haridus- ja teadusminister Kristina…

2 minutit
Õpetajate Leht