Selgusid uued tooted, mis teevad tunni huvitavamaks!

SA Archimedes Eduko büroo ning algatuse Huvitav Kool korraldatud õpitoodete konkursile „Teeme tunni huvitavaks”, laekus 94 tööd. Rahva lemmikuks osutus NutiSensor. Eraldi kiituse vääris Konguta kool.

„Konkursil hinnati, kas ja mil määral muudab esitatud õpitoode tunni huvitavamaks, samuti selle uuenduslikkust, rakendatavust, kasutusmugavust, arusaadavust ja suutlikkust arendada üld- ja/või ainealaseid pädevusi,“ lisas Eduko büroo juhataja TiinaAnspal, kelle sõnul oli konkurss üle ootuste edukas, sest töid esitati väga palju ja mitmelt poolt üle Eesti.

Eraldi tõstis komisjon esile Konguta kooli, kust esitati konkursile mitu põnevat tööd. „Mõni oli taasavastatud vana, mõni päris uudne lähenemine. Kokkuvõttes jäi Konguta pühendumus ja uudsuse otsimine silma kui kontseptuaalne tervik – nägemus huvitavast koolist, mille nimel pingutatakse süsteemselt,” ütles Huvitava Kooli nõukoja liige Taavo Lumiste.

Hindamiskomisjoni esile toodud kolm kõige märkimisväärsemat, eri õppeastmetele suunatud õpitoodet on:

  • „Imeline teadus hariduslike erivajadustega (HEV) laste õpetamisel”, mille esitas Valga Jaanikese Kool, juures tõstsid hindajad esile töö variatiivsust ning HEV lastega tegelemise interaktiivsust, samuti võimalust kasutada antud metoodikat ka tavaklassis, kus on HEV-lapsi.
  • „Täheloomad” ja „Kuidas vikerkaar sai oma värvid”, mille autorid on Anneli Laamann ja Kertu Sillaste, koolieelse lasteasutuse kategoorias.
  • Õpistsenaariumi „Kunstiteos kaasaegses reklaamis”, mille esitas Pelgulinna gümnaasiumi kunstiõpetaja Jüri Mäemat. Kolmandale kooliastmele ja gümnaasiumile suunatud õpitoode aitab arendada õpilastel digitehnoloogilisi oskusi, võimaldades samal ajal uute tõlgenduste kaudu väärtustada kunstiajalugu.

Rahva lemmikuks osutunud töö NutiSensor esitas Tartu Tamme gümnaasiumi füüsikaõpetaja Tanel Liira, kes koos oma endiste ja praeguste õpilastega arendab sensorite juhtmevaba ühendust nutiseadmetega.

Eripreemia saanute seas oli huvitavaid õpitooteid seinast seina alates lõimingutest ja vana tarkuse uude kuube panekutest kuni veeriste tegemise ja klassivälise õpikeskkonna mõjusa kasutamiseni, teatasid korraldajad.

Kõikide auhinna pälvinud töödega on võimalik tutvuda programmi Eduko kodulehel.

Konkurss korraldati, et luua, koguda ja levitada õppimist toetavaid metoodikaid ja õppevara, mille kasutamine muudab koolitunni õpilastele huvitavaks ning vaheldusrikkamaks.

Konkursi auhinnafondi (4000 eurot) rahastas haridus- ja teadusministeeriumi algatus Huvitav Kool. Hindamiskomisjoni kuulusid esindajad Tallinna ülikooli haridusinnovatsioonikeskusest, Tartu ülikooli haridusuuenduskeskusest, algatusest Huvitav Kool, haridus- ja teadusministeeriumist ning SA-st Archimedes.

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Õpetajad Toompeal: vaja on õiglast palka ja jõukohast koormust

Õpetajad avaldasid koos päästjatega taas Toompeal meelt, et survestada riiki kindlustama neile järgnevateks aastateks konku-rentsivõimeline…

6 minutit

Eesti Kaubandus-Tööstuskoda on põhikooli korduseksamite kaotamise vastu

Eesti Kaubandus-Tööstuskoda saatis Haridus- ja Teadusministeeriumile arvamuse seoses põhikooli korduseksamite kaotamise ning põhikooli…

3 minutit

Aasta e-rehkendusest: kirg peab jõudma kooli!

Kümnete tuhandete e-rehkendajate õhin möödunud aastast annab märku, et matemaatika tase määrab paljude noorte tuleviku nii kõrghariduses kui…

5 minutit
Õpetajate Leht