Emotsionaalse tasakaalu saavutamine loovtegevuse kaudu

2 minutit
39 vaatamist

Riiklik õppekava deklareerib, et nüüdisühiskonna innovatsiooniallikas on loovus ning loovtegevusel on emotsionaalselt tasakaalustav mõju. Kuna õpilaste seas läbi viidud uuring näitas, et 8. ja 11. klassi õpilased on emotsionaalselt kõige tasakaalutumad, oleme Lasnamäe gümnaasiumis nimelt nendes klassides rakendanud disainiõpet (11. klassides) ning disainiülesandeid kunstiõpetuses (8. klassides). Praeguseks on ilmnenud, et disainiõpe on end igati õigustanud. Lisaks emotsionaalsele tasakaalule mõjub disainiõpe tasakaalustavalt ka teistes õppeainetes, näiteks keeleõppes ja matemaatikas.

Disainiõpe aitab õpilastel suurendada oma rolli õpitegevuse juhtijana. Õpilased töötavad kontseptsiooniga, genereerivad ja väljendavad ideid. Rühmatöö meetodi kasutamine disainiõppes toetab teistega arvestamist ja aitab tunnustada teise inimese maailmavaadet. Oleme loonud Lasnamäe gümnaasiumis õpikeskkonna, kus õpilased on õppinud väärtustama isikupäraseid loovaid lahendusi. Renoveeritud majas saab õpilaste loovtöid kohe eksponeerida, luuakse lahendusi oma kooli jaoks (jalgrattaparkla koolile, kott-toolid algklasside korrusele, seinamaaling kunstiklassi seintele, uuskasutusobjektid klassiruumidesse jne).

Uuskasutus on teatavasti asjade korduvkasutamine (re-use) või kasutatud asjale uue väärtuse ja kasutuseesmärgi andmine (re-design). Kui taaskasutuse (recycling) puhul peetakse eelkõige silmas pakendite, paberi ja muude esemete töötlemist toormaterjaliks, siis uuskasutuse eesmärk on pikendada eseme kasutusaega või suurendada selle väärtust. Uuskasutuse ülesannete abil disainiõppes saab selgitada õpilastele toodete elutsüklit ja säästva arengu põhimõtteid. Kui varasematel aegadel uuskasutati rohkem majanduslikel põhjustel, siis nüüdseks on saanud rohketest jäätmetest globaalne probleem ning mõeldakse, kuidas on võimalik vähendada jäätmete teket.

Disainiõpe arendab seoste loomise oskust, mõtlemis- ja tegutsemisstrateegiaid, keskkonnast ja kaasinimestest hoolimist, julgustab kujundama ja väljendama oma seisukohti ning katsetama oma ideid, mis toetab õpilaste positiivse enesehinnangu kujunemist ning emotsionaalse tasakaalu saavutamist.

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Jalutuskäik pedagoogilises oaasis

Waldorfi kool on andnud ühiskonnale valikuvõimaluse. Eesti Waldorfi koolid on rohkem kui 30 aastaga tõestanud, et selle kooli lõpetanud noored…

8 minutit

Kolm uut nägu klassis: kuidas vahetusõpilased tõid kooli värskust ja elavdasid koostööd

Kui suve lõpus sai teatavaks, et Koeru Keskkooliga liitub korraga…

9 minutit

Õpetajad hakkavad oma loodud materjalide eest tasu saama

„Ministeerium on otsustanud koguda kokku ja rahastada olemasolevaid õpetajate loodud materjale,“ lausus haridus- ja teadusminister Kristina…

2 minutit
Õpetajate Leht