Välisekspert innustas koolijuhte

2 minutit
8 vaatamist

Rahvusvaheliselt mõjukad hariduseksperdid Andy Hargreaves ja Alan Boyle õpetasid TÜ haridusteaduste instituudis 10. septembril koolitusel Eesti koolijuhtidele, kuidas edendada haridusasutuste saavutusjuhtimist.

Koolitus baseerus maailma kümne mõjukaima haridusteadlase hulka kuuluva Andy Hargreavesi äsjailmunud raamatul „Uplifting Leadership. How Organizations, Teams and Communities Raise Performance”.

Tuginedes USA ja Inglismaa kogemustele, arutleti küsimuste üle, millest meil pole tavaks rääkida, näiteks kuidas pöörata ebaõnnestumist eduks või teha koostööd võistlevate õppeasutustega.

„Hargreavesi juhtimisteemalisi teoseid olen enne ka lugenud, tulingi siia sooviga viia raamat ja inimene kokku, isiksus annab ju raamatule palju juurde,” sõnas Tartu Kivilinna kooli direktor Karin Lukk. „Sain täna kindlust, et ei tasu karta, kui lähed uuendusi ellu viima ja tunnetad vastasseisu, see käib muutustega kaasas. Noore koolijuhina olen olnud sellest alati pisut heitunud. Aga Hargreaves julgustas, et vastasseis annab kinnitust, et muutus on toimumas. Kui edu tundub kestvat, tuleb mõelda, et midagi on vaja muutma hakata.”

Innustamist ja toetust koolijuhile on aga Luki sõnutsi väga vaja. Meie koolitustel kipub seda vähe olema, keskendutakse pigem teadmiste edastamisele.

Tartu Raatuse kooli direktor Toomas Kink meenutas, et Hargreaves on koostööd teinud ka Dean Finkiga, kes 1990-ndatel käis Eestis koolitamas ja Omanäolise Kooli kaudu lõi meie koolimaastiku kõikuma.

„Hargreaves paneb asjade üle teistmoodi mõtlema, koolijuhil ei jätku ju aega iseenda ja organisatsiooni tegevust analüüsida,” tõdes Kink. „Kogu aeg viskad sütt alla, et oleks auru. Kuumad teemad neelavad mõtisklemise aja ära. Hargreaves rõhutas süsteemse mõtlemise ja suure pildi nägemise tähtsust.”

Üle 30 aasta Tartu Descartesi kooli juhtinud Jaan Reinson märkis, et nii pika kogemuse puhul on keeruline leida koolitustel midagi, mille peale pole ise tulnud. Üks soovitus läks aga asja ette: pööra asjad tagurpidi, hakka vahel tagant pihta ja tee teistmoodi kui seni. Oleme harjunud, et koolikorralduses on omad reeglid, mille eiramine on keeruline kui mitte võimatu.

„Koolitustel tarku inimesi kuulates tekib aeg-ajalt äratundmine: ma ju teengi nii,” täheldas Kärdla ühisgümnaasiumi direktor Ivo Eesmaa. „Täna räägiti, et laste innustamiseks tuleb innustada õpetajaid. Oli hea meel, et olen selle peale iseseisvalt tulnud.”

Sirje Pärismaa

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Jalutuskäik pedagoogilises oaasis

Waldorfi kool on andnud ühiskonnale valikuvõimaluse. Eesti Waldorfi koolid on rohkem kui 30 aastaga tõestanud, et selle kooli lõpetanud noored…

8 minutit

Kolm uut nägu klassis: kuidas vahetusõpilased tõid kooli värskust ja elavdasid koostööd

Kui suve lõpus sai teatavaks, et Koeru Keskkooliga liitub korraga…

9 minutit

Õpetajad hakkavad oma loodud materjalide eest tasu saama

„Ministeerium on otsustanud koguda kokku ja rahastada olemasolevaid õpetajate loodud materjale,“ lausus haridus- ja teadusminister Kristina…

2 minutit
Õpetajate Leht