Mäng teatrinukuga – kas lihtne lapsemäng või tõhusa meeskonnatöö proovikivi? Katsetada saad NUKU muuseumi töötoas! Foto: NUKU
Mäng teatrinukuga – kas lihtne lapsemäng või tõhusa meeskonnatöö proovikivi? Katsetada saad NUKU muuseumi töötoas! Foto: NUKU

Muusika, kunst või sport?

Mäng teatrinukuga – kas lihtne lapsemäng või tõhusa meeskonnatöö proovikivi? Katsetada saad NUKU muuseumi töötoas! Foto: NUKU
Mäng teatrinukuga – kas lihtne lapsemäng või tõhusa meeskonnatöö proovikivi? Katsetada saad NUKU muuseumi töötoas! Foto: NUKU
3 minutit
11 vaatamist
Mäng teatrinukuga – kas lihtne lapsemäng või tõhusa meeskonnatöö proovikivi? Katsetada saad NUKU muuseumi töötoas! Foto: NUKU

 

Me soovime oma lastele parimat. Kas lapsele on õigem kunstiring, trenn või vajab laps hoopis rohkem vaba aega? Kas meil on õpetajate ja lastevanematena võimalik õigesti otsustada ning mille põhjal me seda teeme? Kas langetame otsuseid selle põhjal, mida ise oleme teinud, või selle põhjal, mis võiks last parimal viisil arendada?

Ühest küljest peab laps saama proovida eri asju, et teha oma valik ning saada teada, mis talle kõige paremini sobib. Teisest küljest viib parema tulemuseni ühe tegevusega süvitsi tegelemine. Ühest küljest on vaja last tagant sundida, et ta järjepidevalt tööd teeks ja areneks, teisest küljest ei tohi last üle koormata. Igal inimesel on erinev motiveerituse aste, erinevad võimed ja huvid. Et lapsele meeldib tantsida või tal on ilus lauluhääl, ei tähenda automaatselt, et ta tahab esineda. Et laps on pikka kasvu, et taga seda, et ta armastab korvpalli.

On olemas miski, mis inimeseks olemist ühendab. See on „mina ise” – mina näen ja kuulen, mina valin, mina teen, mina vastutan. Mina ja maailma suhestumine saab alguse iseenda tundmaõppimisest. Kui inimene end hästi tunneb, saab ta kõigega hakkama. Endas selgusele jõudmiseks on vaja aega. Süvenedes saame me teineteisest paremini aru ja oleme õnnelikumad. Sama kehtib tegevusi ja huvialasid valides.

NUKU muuseumi töötoad

NUKU muuseumi selle hooaja programmid pakuvad süvenemisvõimalust ja järjepidevat huvitegevust. Uute tegevuste kõrval on muudetud põhjalikumaks ka senised töötoad. Lasteaialastele mõeldud „Värvide” mängus ei vaadelda tegutsedes lihtsalt eri värvi esemeid, vaid igaüks saab värvimaailma süveneda väikese kunstnikuna. Teatriametite ekskursioonil põhikooli- ja gümnaasiumiõpilastele antakse noortele lisaks ülevaatlikule eri ametite tutvustamisele võimalus ühte ametit väga lähedalt näha ja proovida.

Sel hooajal on lastegruppidel süvenemise eesmärgil võimalik osaleda hooajaringsetes programmides. Programm koosneb neljast kuni kaheksast kohtumisest, mis toimuvad oktoobrist maini. Programmid koostatakse igale grupile individuaaalselt muuseumitegevusi aluseks võttes. Iga grupp saab valida oma fookuse vastavalt sellele, kas soovitakse kooliainetest lähtuvad õpet, teatriameteid tutvustavat programmi, käelistest oskustest lähtuvat tegevust või näitlejatehnilisi harjutusi tutvustavaid koolitusi.

NUKU muuseumi teatriring

Sel hooajal on võimalik nukuteatriõpet saada ka huviringina: oktoobrikuust alustab NUKU muuseumi teatriring 1.–3. ja 4.–6. klassi lastele, kus hooaja jooksul läbitakse lavastust luues terve NUKU muuseumi programm. Teatriring alustab oktoobris ning registreerida saab muuseumi kontaktaadressil.

NUKUrahvas usub, et süvenemisoskus tagab meelerahu ja teeb inimesed õnnelikuks. Ootame teid muuseumisse!

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Õpetajate täienduskoolitus: pärimuspärastlõuna Taevaskojas

Esmaspäeval, 25. augustil kl 15 toimub põhikooli- ja gümnaasiumiastme emakeeleõpetajatele Taevaskodade matkarajal pärimuspärastlõuna. Kolme kilomeetri…

2 minutit

Artome S1 võlu peitub kasutamise lihtsuses ja paindlikkuses

Artome S1 on kasulik abivahend koolidele, muutes õppimise kaasahaaravaks nii klassis kui klassist väljas.

Kompaktsesse ja…

2 minutit

Eestist minnakse vahetusõpilaseks nii Jaapanisse kui ka Ecuadori

„YFU Eesti kaudu välismaale õppima läinud noored on tagasi Eestisse tulles muutunud: nad on tolerantsemad…

3 minutit
Õpetajate Leht