Kogunemine projekti viimasel päeval. Foto: erakogu

Minu karjäär algab täna

Kogunemine projekti viimasel päeval. Foto: erakogu
4 minutit
35 vaatamist

Nelja aasta jooksul on ühendanud Laulasmaa kooli ja Narva Kesklinna gümnaasiumi õpilasi projekt „Minu karjäär algab täna“.

Igal aastal osalevad projektis 12–18-aastased õpilased. Projekti tegevust toetab SA Archimedese noorte agentuur. Projekti eesmärk on osalevaid õpilasi mitteformaalselt õpetada, harjutada võõrkeeli, omandada oskus analüüsida käimasolevat projekti, arendada seda edasi ning sõnastada selle tulemused. Noorte kohtumiste üks peamisi aspekte ja väärtusi on eri kultuuride suhtlemine ja nende tundmaõppimine.

Projektis osalejad Rakvere linnuses.

Seekord kohtusime Rakveres

Seekord kohtusid koolid Rakveres 2.–7. juunini. Kohtumise teema oli „Minu karjäär algab täna“. Eesti delegatsioon koosnes 11 noorest – Laulasmaa ja Klooga kooli 5.–6. klassi õpilastest, keda juhtis õpetaja Niina Peerna. Narva koolist osales 13 6. klassi õpilast, keda juhtis õpetaja Jevgenia Sizova. Mitmekesine tegevus ja huvitav õppimine ei võimaldanud õpilastel igavleda. Korraldati individuaal-, paaris- ja grupitööd. Projekti eesmärkide saavutamiseks töötasid õpilased eesti-vene segameeskondades.

Projekti esimesel päeval arutasid õpilased ühiselt läbi ja kinnitasid projekti käitumisreegleid. See oli omamoodi keelekohvik, kus vene lapsed panid oma ideed kirja vene, eesti lapsed eesti keeles. Seejärel vahetasid nad kirjutatud tekstid ära, tõlkisid need ja lugesid väljapakutud reeglid – „Osale aktiivselt üritustel“, „Ära jää hiljaks“ jne – ette.

Meeskondadega tutvumiseks korraldasid õpilased kodus koostatud küsimustega viktoriini Narva ja Laulasmaa kohta. Paljud huvitavad tutvusmängud aitasid osalejatel üksteist tundma õppida ja üksteisest rohkem teada saada.

Tutvumine linnaga

Rakvere on ilus linn, kus paljud õpilased pole kunagi käinud. Seetõttu algas projekt aktiivse linnaga tutvumisega. Õpilased liikusid segavõistkondades mööda linna ja pildistasid 15 huvitavat objekti ning oma meeskonna tegevust. Pildistatud objektide hulgast valiti välja viis ja otsiti nende kohta internetist infot. Fotod postitati Facebooki ning ülesande lõpus esitles iga meeskond oma tööd nii vene kui eesti keeles. Õpilaste ettekannete põhjal koostasid õpetajad Kahootis viktoriini Rakvere kohta.

Projekti iga päev algas hommikuvõimlemisega, mida õpilased ise korraldasid. Õpilased töötasid väga aktiivselt keelekohvikutes, mis olid seotud projekti „Minu karjäär algab täna“ teemaga. Teadma pidi kutsealade nimetusi ning nendega seotud sõnu ja fraase vene ja eesti keeles. Õpilased tegelesid ka kunstiga. Meeskonnad joonistasid planeedi Marss, rääkisid, kuidas inimesed seal elaksid ja töötaksid, kuidas puhkaksid ja õpiksid. Igaüks kirjeldas oma elu Marsil asuvas linnas, leiutas oma elukutse, tööriietuse ja kujutas seda kõike joonisel. Vene õpilased rääkisid eesti, eesti õpilased vene keeles. Meeskonna liikmed aitasid lugusid koostada.

Kui meeskonnad oli Rakvere linnaga tutvunud, anti neile ülesanded, mis olid seotud projekti teemaga, näiteks „Leidke ja pildistage koht, kus linnas töötab õpetaja“. Õpilased töötasid meeskonnas suure huviga, aitasid üksteist. Hea vene ja eesti keele praktika oli pantomiim „Arva elukutse” koostamise ülesandes, mida tehti paarides. Õpilased valisid ise teisest koolist partneri, pidid koos arutama ja kokkuleppele jõudma.

Õpilastele ja vanematele projekt meeldis

Huvi meeskonnas töötamise vastu kasvas tänu sellele, et kõik võistkonna kogutud punktid liideti kokku, et valida projekti lõpus välja võitja. Mitmesugustele ülesannetele järgnesid ekskursiooniprogrammid, käisime politseimuuseumis, kuulasime giidi jutustatud huvitavat lugu Rakvere linnuses ja õppisime vibu laskma. Toimusid spordivõistlused, noored nautisid tantsuõhtuid. Kogu tegevuse ja tagasiside kirjeldus on loetav Facebooki grupis „Minu karjäär algab täna! Noortekohtumiste projekt“.

Väljavõte õpilaste tagasisidest: „Soovime ka järgmisel aastal projektis osaleda, sest teise kooli õpilastega oli väga meeldiv teises keeles suhelda. Õppisime ka palju uusi sõnu ning töö ja suhtlemine meeskondades oli huvitav ja kasulik.“ Väga meeldiv oli kuulda lapsevanemate tänusõnu tehtud töö eest. Õpilaste huvi ja aktiivne tegevus näitas, et sellised projektid on väga vajalikud.

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Jalutuskäik pedagoogilises oaasis

Waldorfi kool on andnud ühiskonnale valikuvõimaluse. Eesti Waldorfi koolid on rohkem kui 30 aastaga tõestanud, et selle kooli lõpetanud noored…

8 minutit

Kolm uut nägu klassis: kuidas vahetusõpilased tõid kooli värskust ja elavdasid koostööd

Kui suve lõpus sai teatavaks, et Koeru Keskkooliga liitub korraga…

9 minutit

Õpetajad hakkavad oma loodud materjalide eest tasu saama

„Ministeerium on otsustanud koguda kokku ja rahastada olemasolevaid õpetajate loodud materjale,“ lausus haridus- ja teadusminister Kristina…

2 minutit
Õpetajate Leht