Kuidas koos püsida?

Õpetajate liit korraldas 27. oktoobril teise Haridussalongi arutelu.

Kuna oktoober on vaimse tervise kuu, oli külaliseks kliiniline psühholoog ja Peaasi.ee tegevjuht Anna-Kaisa Oidermaa ning arutelu käiski õpetaja vaimse tervise, täpsemalt öeldes väsimuse teemal.

Arutlejad tõdesid üksmeelselt, et väsimustunne on hakanud kohale jõudma. Põhjuseks pakuti kõige pimedama aastaaja algust, suurt koormust koolis (tunde antakse ka veebis), lisaks väsitab selguse puudumine homse päeva suhtes – kas uus viiruselaine tuleb või ei tule jne.

Arutelu juht Margit Timakov küsis, kuidas väsinuna ikkagi koos püsida – oma õpilastega, kolleegidega, perekonnaga ja ka iseendaga. Vahel läheb väsinud inimene ju liimist lahti!

Leiti, et kõige tähtsam on olla tähelepanelik. Kes endal väsimusmärke märkab, tehku töösse väikesi pause (joob klaasi vett, vestleb kolleegiga, käib lõunal jms). Pärast koolipäeva peab aga korralikumalt välja puhkama. Anna-Kaisa Oidermaa tõdes, et õpetajad tegelikult teavad, kuidas nad kõige paremini lõõgastuvad.

Kuna vestluses osales psühholoog, siis toonitati ka seda, et õpetaja peab julgema vajadusel psühholoogi poole pöörduda, hoolimata sellest, et kõik näevad seda. Kristiine Vahtramäe aga meenutas, et ta on oma õpilastelegi öelnud, et on väsinud ega tunne ennast kõige paremini.

Uute asjade alustamine annab värsket energiat. Toomas Kruusimägi ütles, et just praegu on kõige parem aeg minna edasi nüüdisaegse õpikäsitusega – katsetada pädevustest lähtumist, proovida koostööpõhist õppimist jms.

Meenutati ka vanasõna, et jagatud mure on pool muret, mis tähendab, et väsimuse korral tuleb teistega suhelda, ja seda mitte ainult sotsiaalmeedias, vaid päriselt ka. Ja kui ei oska suhelda, siis tuleb seda õppida.

Tee tööd töö ajal, oli üks nõuanne. Toomas Kruusimägi meenutas, et 20 aastat tagasi Soome koole külastades imestas ta, et isegi direktor ei võtnud pärast tööpäeva lõppu ja puhkepäevadel telefoni vastu. Eesti õpetaja peaks endale samasuguse korra kehtestama ehk kolleegide, õpilaste ja lapsevanematega kokku leppima, millal ta on kättesaadav ja millal mitte.

Vastumeelsed tööd tehke hommikul vara esimeses järjekorras ära, siis on ülejäänud päev palju helgem, soovitas Toomas Kruusimägi.

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Riik tuleb koolijuhtide soovile vastu – eelistusi tohib taas küsida

Põhikoolilõpetaja mõtleb, millisesse kooli astuda. Ühed sõbrad lähevad ühte kooli, teised teise, enda huvidele…

8 minutit

Õpetajatööst südamega: kuus lugu kutsumusest

Õpetajatöö toob endaga kaasa nii väikeseid igapäevaseid rõõmuhetki kui ka suuri proovikive, mis panevad professionaalsuse ja pühendumuse…

8 minutit

Paide Gümnaasiumis alustanud drooniõpe toob uue kursuse Eesti kooli

Paide Gümnaasiumi õuealale kogunes septembri keskel ligi 80 õpilast, et saada osa drooniõppe valikkursuse…

9 minutit
Õpetajate Leht