Liina Kersna.

Olgem üksteise jaoks olemas

Liina Kersna.
2 minutit
429 vaatamist

Eesti õpetajad ja teised koolitöötajad teevad iga päev väga suure mõjuga ning olulist tööd.

Juba pea aasta kestnud kriis on koolidelt nõudnud paindlikkust eri õppevormide kasutamisel. Praegu tuleb meil koos otsida lahendusi, kuidas toetada nii vaimselt kui füüsiliselt kurnatud õpilasi, õpetajaid ja koolijuhte. Et kõik jaksaksid, hariduse kvaliteet ei kannataks ning tulevikus ka uued noored õpetajatööd teha sooviksid.

Et saada ülevaade, missugust abi kõige enam vajatakse, soovin osapooli kaasata ja aktiivselt kuulata. Minu senine kogemus koolidega kohtumistelt näitab, et otseallikast saadud info kajastab olukorda kõige paremini. Seetõttu soovin olla koolijuhtide ning õpetajate esindajatega pidevas kontaktis, et olla nende muredega kursis ja leida sobivaimad lahendused.

Koolijuhid on märku andnud, et õpetajad töötavad praegu oma võimete piiril. Et õpetajad vastu peaksid ja suudaksid samal ajal jätkuvalt oma õpilaste arengut parimal moel toetada, tuleb kiiresti nende abistamiseks võimalusi leida. Õpetajad ei tohi oma muredes jääda üksi!

Koostöös Tartu ja Tallinna ülikooliga on juba käima lükatud projekt, mille eesmärk on leevendada õpetaja töökoormust, kaasates õpetajakoolituse üliõpilasi. Esmalt selgitatakse välja üliõpilaste valmisolek koole ja lasteaedu toetada, järgmise sammuna lahendatakse korralduse küsimused.

Töökoormuse leevendamise kõrval on sama oluline teadlikult tegeleda vaimse tervisega. Üleväsinud ning läbipõlemise äärel õpetajal on keeruline hoida töömotivatsiooni, olla oma õpilaste entusiastlik innustaja. Et üksteist hoida, tuleb märgata nii enda kui kolleegide rõõme, muresid ja vajadusi. Mõnikord on vaja aga pidada nõu asjatundjaga. Koolipsühholoogid teevad suurepärast tööd, et õpilaste kõrval ka oma kolleege toetada. Kõigis koolides koolipsühholooge aga pole ning mõnikord soovib õpetaja oma muret jagada anonüümselt. Suurbritannias on katsetatud õpetajatele mõeldud ööpäev läbi kättesaadavat tugiliini. Uurime meie õpetajatelt, kas midagi sarnast on vaja sisse seada ka meil, ja kui on, siis mis kujul.

Soovime, et õpetajad oleksid motiveeritud oma ametis jätkama, tunneksid selle üle uhkust ning et igapäevane töö pakuks neile rahulolu. Üks võimalus, et hoida töörõõmu või leida see taas üles, on pakkuda õpetajatele senisest kesksemalt mentorlust ja supervisiooni.

Koos saame keerulistes oludes hakkama, olles edaspidi oma tegevustes ning otsustes teadlikumad. Oluline on üksteise jaoks olemas olla, üksteist märgata, kuulata ja toetada.

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Kutsumusest tingitud motivatsioon

Tuntud spordiajakirjanik Ott Järvela on aastaid rääkinud, et spordiajakirjanik ei ole mitte elukutse või amet, vaid diagnoos. Mina olen seda…

3 minutit

Hobiõppimine saab punkti. Kui motiveeritud on aga tulevased kutseõppurid?

Eelmisel aasta alguses avaldatud OSKA tuleviku-uuring („Madala erialase rakendumisega erialad kutseõppes ja selle…

3 minutit

Kas head tehes võib teha ka halba?

Põhikooli lõpueksamite kaotamise mõte pole uus. Seda on varemgi arutatud ja pandeemia-aastatel ka järele proovitud. Nüüd on haridusministeeriumis valminud eelnõu,…

2 minutit
Õpetajate Leht