Ragnar Kaasik. Foto: Martin Ahven / Õhtuleht / Scanpix

Tehnoloogia appi

Ragnar Kaasik. Foto: Martin Ahven / Õhtuleht / Scanpix
2 minutit
804 vaatamist

Õpetajate leidmine näib olevat muutunud koolijuhtide peamiseks ja kõige keerulisemaks ülesandeks. Kuigi Tallinna Tõnismäe Riigigümnaasiumi direktori Alo Savi sõnum, et õpetajate põua põhi on käes, kõlab esimesel lugemisel väga negatiivselt, on selles ka head: põhja jõudmine tähendab ju, et edasi peab olukord minema paremaks. 

Selleks annab lootust ka nende inimeste hulk, kes soovivad ülikooli just õpetajaks õppima asuda. Praegu on sellest aga vähe abi, sest kuni põhi on käes, valitseb koolides väga keeruline olukord. Nagu Savi ka mainis, väärivad aga ju praegusedki õpilased parimat haridust. 

Tehnoloogia areng ja selle pakutud võimalused on viimastel aastatel igas valdkonnas meie eluviisi tundmatuseni muutnud ja praegu ei paista sellel arengul lõppu olevat. Hariduseski oleme e-eksamite ootel ja igapäevastes koolitundides õpetamiseks kasutatavad vahendid on varasematega võrreldes hoopis teistsugused. Olgu nendeks siis digitaalne tahvel või mitmesugused videolahendused. 

Kas mõni nendest tehnoloogilistest vidinatest ja lahendustest ei saaks meid aidata lahendada õpetajate puuduse probleemi? 

Füüsik Jaan Kalda näeb, et heal tasemel füüsikaõpetajat on traditsioonilisele õpetaja ametikohale praegu võimatu leida, ja pakub välja, et koolijuhid peaksid juba praegu mõtlema alternatiivsete lahenduste peale. Üks nendest oleks tema hinnangul kasutada entusiastlikke noori, kes oleksid nõus oma õpingute või põhitöö kõrvalt taskuraha eest paar tundi nädalas andma. Teha saaksid nad seda ükskõik kust maailma otsast oma toast või kabinetist lahkumata. Seda just tänu olemasolevatele tehnoloogilistele vahenditele. 

Miks ei võiks seda lahendust kasutada kõikide ainete puhul? Tuletame meelde, et koroonakevadel suutsid taolise süsteemi endale selgeks teha ka eakamad õpetajad, kes oma kodust üle veebi tunde andsid. 

Eestis jagub kindlasti õpetajaid, kes oleksid tasu eest valmis võtma endale nädalas kaks-kolm sellist veebitundi juurde. Usutavasti on kõikidel koolidel selleks ka tehnoloogiline võimekus. Raha tuleks puuduvate õpetajate palkadest. 

Selge on see, et klassi ees vahetult teadmisi jagavat õpetajat ei asenda ükski ekraan või video ja meie eesmärk peab olema jõuda olukorrani, kus kvalifitseeritud õpetajaid on piisavalt. Kui ameti maine ja palganumbri kasv jätkub, ja seda veel järsemalt kui seni, paistab selleks olevat ka lootust. Seniks aga annaks ehk tehnoloogia leevendust?

Kommentaarid

  1. Kuhu oled sa küll jõudnud, Eesti haridussüsteem? Masendav! Nagu siinpool pakutud “lahendused”.

    Marcus Hildebrandt

  2. Lugege lõppu: “Kui ameti maine ja palganumbri kasv jätkub, ja seda veel järsemalt kui seni, paistab selleks olevat ka lootust.”

    ?????
    Olen küll pikka aega õpetaja olnud, aga ei mõista, kuidas see järsk maine ja palganumbri kasv minust mööda on läinud. Täitsa imelik kohe, kuidas ma seda üldse tähele pole pannud!


Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Õpetajad heideti üle parda

Juunikuus kutsus hea ülikoolikaaslane mind Rootsi kruiisile saatva õpetajana kaasa. „Nii suur vastutus!“ ahhetas mõni mu tuttav, aga et olen kümmekond…

3 minutit

Koolipäeva hilisem algus: laste heaolu on olulisim

Nüüdseks on selge: koolipäev algab järgmise aasta sügisel kõikjal Eestis kell 9. Teoretiseeritud on sel teemal juba…

2 minutit

Kossu valguses

Korvpalli Euroopa meistrivõistluste finaalturniir Riias lõppes Eesti koondise jaoks väga valusalt. Spordisõbrana on raske selle viimase mängu peale mõelda. Paraku tähendas selle mängu…

3 minutit
Õpetajate Leht