2024. a augustis toimunud „Ületuleku ekspress“, milles osales üle saja lasteaia- ja kooliõpetaja, et saada veel viimased olulised teadmised. Foto: Tallinna Õpetajate Maja metoodika- ja kompetentsikeskus

MEKK: iga samm loeb

2024. a augustis toimunud „Ületuleku ekspress“, milles osales üle saja lasteaia- ja kooliõpetaja, et saada veel viimased olulised teadmised. Foto: Tallinna Õpetajate Maja metoodika- ja kompetentsikeskus
2 minutit
43 vaatamist

Mida me vajame muutuste elluviimiseks? Vahel piisab motivatsioonist ja eesmärgist, vahel on selleks vaja tugigruppi ja strateegilist plaani.

Metoodika- ja kompetentsikeskus (MEKK) kutsuti ellu aasta tagasi 5. veebruaril selleks, et olla partner igale Tallinna haridusasutusele, kes on alustanud teed eestikeelse hariduse poole. Oleme soovinud juurutada mõtet, et me räägime ületulekust, mitte -minekust, et ka retooriliselt olla ühiskonnana kaasatud protsessi ja seeläbi muuta oma mõtlemist ja arusaama.

Aasta hiljem: mida oleme õppinud ja kuhu edasi?

Aasta jooksul oleme näinud, et tõeline muutus ei sünni pelgalt juhenditest või seadustest, vaid sellest, kuidas inimesed neid mõtestavad ja ellu rakendavad. Oleme kohtunud sadade haridustöötajatega koolides, lasteaedades, koolitustel ja aruteludel. Iga koolitus, seminar ja vestlus on näidanud, et ületulek eestikeelsele haridusele ei ole ainult keeleküsimus. See on usalduse ehitamine, hirmude maandamine, uute oskuste arendamine ja mõtteviisi avardamine.

„Ma arvasin, et see teekond on raske just keele pärast. Aga nüüd näen, et see on hoopis võimalus muuta oma õpetamisviisi ja mõista õpilasi paremini.“ Sellised sõnad ütles üks õpetaja pärast pikka arutelu koolitusel ja need hetked on kinnitanud, et meie töö MEKK-is ei ole ainult teadmiste jagamine – see on partneriks olemine.

Oleme toetanud koole ja lasteaedu,

  • pakkudes praktilisi koolitusi lõimitud aine- ja keeleõppe metoodikast kuni stressijuhtimise ja meeskonnatööni,
  • korraldades vestlusringe, kus õpetajad saavad jagada kogemusi ja leida tuge kolleegidelt,
  • arendades materjale ja tööriistu, mis aitavad õpetajatel ja koolijuhtidel muutustega toime tulla.

Uuel aastal keskendume sellele, kuidas

  • tugevdada õpetajate professionaalset enesekindlust, pakkudes ainepõhiseid koolitusi ületulevate klasside õpetajatele,
  • arendada juhtide pädevusi (koolitused ning arutelud muutuste eestvedamise toetamiseks, kaardistamine ja plaani väljatöötamine),
  • luua õppimisvõrgustikke, kus parimad kogemused jõuavad igasse kooli ja lasteaeda. 

Jätkame sealt, kust oleme alustanud, pakkudes tuge, ärakuulamist ja lahendusi. Ületulek eestikeelsele haridusele on pidev protsess, mitte ühekordne eesmärk. Meie MEKK-is usume, et iga samm loeb. Aitäh kõigile, kes on olnud sellel teekonnal koos meiega. Koos oleme kindlasti tugevamad kui üksi.

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Saksamaa duaalõppe kogemus: kuidas siduda kutse- ja rakenduskõrgharidus?

Kuigi kutsehariduse õpe on praktiline ja nüüdisaegne, eelistavad põhikoolilõpetajad jätkuvalt pigem gümnaasiumi. Üheks…

2 minutit

Mida teha, kui sõidad teel loomale otsa?

Eesti teedel tuleb metsloomadega arvestada igal asulavälisel sõidul, kuid eriti kevadel ja sügisel, mil ulukid liiguvad rohkem ringi ja…

4 minutit

Kuivšampoon – kas tõeline päästja või lihtsalt ilutrikk?

Hommikul heliseb äratuskell, aga ärkamise asemel vajutab käsi kordusnupule. Järgmisel hetkel avastad, et oled maganud…

4 minutit
Õpetajate Leht