Karjääripäeval saavad õpilased osa võtta praktilistest töötubadest, mida viivad läbi oma ala eksperdid nii teadusasutustest kui ka Eesti ettevõtetest. Fotod: Karin Pai

Teadusmalev ja karjääripäev: Praktiline tee teaduse ja kosmose juurde

Karjääripäeval saavad õpilased osa võtta praktilistest töötubadest, mida viivad läbi oma ala eksperdid nii teadusasutustest kui ka Eesti ettevõtetest. Fotod: Karin Pai
3 minutit
123 vaatamist

Tänapäeva noored seisavad silmitsi karjäärivõimaluste tõeliselt laia valikuga, mis võib panna pea ringi käima. Sellest tulenevalt on oluline anda noortele võimalus tutvuda eri valdkondadega võimalikult varakult. Nii saavad õpilased kogemuste ja oskuste kaudu otsustada teadlikumalt, et vältida pelgalt filmilikku arusaama näiteks teadlase elukutsest. Kuidas aga toetada noori nende karjäärivalikul ja aidata neil avastada või kinnitada oma huve, toetudes nende tugevustele? Noorte ja üldsuse suur huvi kosmoseteaduse ja -tehnoloogia vastu on ajendatud meedias levivatest uudistest, mis toidavad meie uudishimu ja avastusjanu. See huvi on samm avastuste suunas, mis aitab mõista, mida põnevat ja olulist sisaldab karjäär kosmosevaldkonnas.

Tartu Ülikooli Tartu observatoorium ja kosmoseharidusvõrgustik ESERO Eesti on ellu kutsunud kaks algatust noortele põhikooli III astmest kuni gümnasistideni, mis võimaldavad teha lähemalt tutvust teadlase ja inseneri elukutsega. 

Karjääripäev „Karjääriredel viib kosmosesse“ pakub praktilist kogemust ja annab ülevaate kosmosevaldkonna ulatuslikkusest ja mitmekülgsusest. Karjääripäeval on õpilastel võimalik osa võtta praktilistest töötubadest, mida viivad läbi oma ala eksperdid nii teadusasutustest kui ka Eesti ettevõtetest, kelle igapäevatöö on seotud kosmosevaldkonnaga. Vahetu kontakt ning praktiliste ülesannete lahendamine annab parema ettekujutuse oma karjäärivõimalustest.

Tõetruu ülevaate teadlase või inseneri igapäevaelust annab suvel kaks ja pool nädalat kestev teadusmalev. Üle Eesti kandideerinud õpilaste seast valitakse 15 noort, kelle huvide järgi suunatakse nad observatooriumi teadusosakondadesse. Nende igapäevane teadustöö on seotud vastava osakonna uurimisprojektidega. Osakonna töö võib õpilased viia Peipsi järve äärde veeparameetreid mõõtma, öisest tähistaevast tähe spektreid salvestama või kosmosepunkrisse raadio teel juhitava kulguriga andmeid koguma. Need põnevad, ent teaduses olulised ülesanded vormitakse põhikooli või gümnaasiumi õpilasuurimuseks või praktiliseks tööks. Teadusmaleva vilistlased on öelnud, et osalemine annab väärtusliku kogemuse ning aitab saada kindlust, kas nad tahavad tulevikus selle valdkonnaga tegeleda. 

Kosmosevaldkond ei piirdu ainult astronaudiks olemise või satelliitide ehitamisega, vaid hõlmab ka insener-teaduslikke lahendusi, mis aitavad meil mõista ja kaitsta meie planeeti. Tartu observatoorium panustab teadusmaleva ja karjääripäeva korraldamisega noorte teadlikumatele karjäärivalikutele. 

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Karjääriõpetus aitab sillutada õpilase teed ellu

Valga Põhikooli karjäärispetsialist ja õpilasnõustaja Tuuli Mekk peab oluliseks, et karjääriteemasid hakataks käsitlema juba esimeses klassis, sest karjäärikujundamise…

11 minutit

Karjääriõpe Põhjamaades: mida Eestil on sellest õppida?

Põhjamaade ja Eesti karjääriteenuseid võrreldes ilmneb, et kuigi kõikides riikides on õpilastel seaduslik õigus karjäärialasele…

6 minutit

Valiku tegemine tekitab õpilastes pinget

Enamasti on õpilaste unistused realistlikud, aga vahel ei anta endale aru, et mingi eesmärgini jõudmine nõuab teatud haridustee läbimist…

4 minutit
Õpetajate Leht