Töötajate heaolu haridusasutuses mõjutab otseselt õpikeskkonna kvaliteeti, õppijate arengut ning asutuse mainet. Õpetajad ja tugipersonal, kes tunnevad end väärtustatuna ja toetatuna, on motiveeritumad, avatumad uuendustele ning suudavad paremini õpetamisele keskenduda.

Juunikuu väljaandes rääkisime Tripodi visioonist pakkuda võimalikult objektiivset ja andmepõhist ülevaadet töötajate heaolust haridusasutustes. Tripodi metoodika põhineb pikaajalisel kogemusel ning Eesti haridusasutuste juhtide sisendil, kasutades ühtseid, teaduspõhiseid mõõdikuid. Uuringuprotsessi keskne osa on aktiivne töötajate kaasamine – uuringut tutvustab kogenud konsultant, kes selgitab selle eesmärke, vastamise konfidentsiaalsust ja iga töötaja panuse olulisust. Lähtume põhimõttest, et on oluline uurida asutuse kõiki tahke, „lüüa tuba valgeks“, et ka peidus olevad tugevused ja arenguvajadused nähtavale tuleksid.
Peame oluliseks koguda andmeid nii kvantitatiivselt rahuloluhinnangute kui ka kvalitatiivselt sisukate avatud kommentaaride kaudu. Oluline osa meie tööst on kommentaaride sidumine numbriliste tulemustega, et mõista, miks teatud näitajad on kõrged või madalad. Nii saame infot ka selle kohta, milliseid konkreetseid muudatusi oleks võimalik töötajate heaolu parandamiseks teha.
Tulemusi esitleme mitte ainult keskmiste hinnangutena, vaid ka seoste analüüside kaudu, mis toovad esile, kuidas mitmesugused tegurid – näiteks töökoormuse tajumine ja juhtimiskvaliteet – mõjutavad üldist heaolu. See annab nii juhtkonnale kui ka töötajatele selge pildi sellest, mis on juba hästi ning kus on võimalik teha muudatusi, et olukorda parendada. See omakorda lihtsustab arengukava koostamist järgmiseks perioodiks.
Meie plaan kaasata võimalikult palju haridusasutusi üle Eesti on endiselt jõus ning ettevalmistused on juba alanud. 2026. aasta esimeses pooles loodame küsitleda sadu haridusasutuste töötajaid ning ootame, et ka selle artikli lugejate seas on neid, kes peagi saavad oma tagasisidet anda.
Lisa kommentaar