Euroopa Kutseõppe Arenduskeskus (Cedefop) korraldab kutseõpetajate uuringu, milles osaleb ligi 14 000 õpetajat 23 liikmesriigist, sealhulgas Eestist. Tegemist on seni kõige ulatuslikuma algatusega, mis keskendub kutseõpetajate pädevuste arendamise, töötingimuste, karjäärivalikute ja oskuste uurimisele.
Haridus- ja Teadusministeeriumi kutsehariduse ja oskuste poliitika osakonna juhataja Alo Savi rõhutab: „Tugevad, pädevad ja motiveeritud õpetajad on Eesti kutsehariduse edu võti. Euroopa Kutseõppe Arenduskeskuse uuring annab meile olulise taustapildi sellest, milline on meie kutseõpetajate olukord võrreldes ülejäänud Euroopaga ning on oluliseks toeks lahenduste leidmisel ja otsuste tegemisel, et kutseõpetajate töö oleks väärtustatud ja atraktiivne karjäärivalik nii tänastele kui ka homsetele õpetajatele.”
Uuringu eesmärk on koguda andmeid ning analüüsida üha süvenevat kutseõpetajate puudust. Probleem on terav eelkõige loodusteaduste, tehnoloogia-, inseneriteaduste ja matemaatika- ning võõrkeelte õpetajatega.
2025. a esimeses pooles katsetati uuringu tööriistu. Uuring hõlmas 6000 õpetajat üle Euroopa. Eestist oli valimis Raplamaa Rakenduslik Kolledž.
Esialgsed tulemused näitavad, et kutseõpetajad teenivad keskmiselt vähem kui teised kõrgharidusega töötajad, neil on sagedamini tähtajalised lepingud ja nad on oma palgaga vähem rahul. Samuti tunneb vaid väike osa õpetajatest, et nende ametit piisavalt väärtustatakse. Uuringu lõplikud tulemused avalikustatakse 2027. aastal ning need annavad sisendi nii riiklike kui ka Euroopa Liidu kutsehariduspoliitika kujundamiseks. Samuti võimaldavad uuringu tulemused rohkem toetada kutseõpetajate tööalast arengut koolides.
Euroopa Kutseõppe Arenduskeskus (Cedefop) korraldab kutseõpetajate uuringu, milles osaleb ligi 14 000 õpetajat 23 liikmesriigist, sealhulgas Eestist. Tegemist on seni kõige ulatuslikuma algatusega, mis keskendub kutseõpetajate pädevuste arendamise, töötingimuste, karjäärivalikute ja oskuste uurimisele.
Haridus- ja Teadusministeeriumi kutsehariduse ja oskuste poliitika osakonna juhataja Alo Savi rõhutab: „Tugevad, pädevad ja motiveeritud õpetajad on Eesti kutsehariduse edu võti. Euroopa Kutseõppe Arenduskeskuse uuring annab meile olulise taustapildi sellest, milline on meie kutseõpetajate olukord võrreldes ülejäänud Euroopaga ning on oluliseks toeks lahenduste leidmisel ja otsuste tegemisel, et kutseõpetajate töö oleks väärtustatud ja atraktiivne karjäärivalik nii tänastele kui ka homsetele õpetajatele.”
Uuringu eesmärk on koguda andmeid ning analüüsida üha süvenevat kutseõpetajate puudust. Probleem on terav eelkõige loodusteaduste, tehnoloogia-, inseneriteaduste ja matemaatika- ning võõrkeelte õpetajatega.
2025. a esimeses pooles katsetati uuringu tööriistu. Uuring hõlmas 6000 õpetajat üle Euroopa. Eestist oli valimis Raplamaa Rakenduslik Kolledž.
Esialgsed tulemused näitavad, et kutseõpetajad teenivad keskmiselt vähem kui teised kõrgharidusega töötajad, neil on sagedamini tähtajalised lepingud ja nad on oma palgaga vähem rahul. Samuti tunneb vaid väike osa õpetajatest, et nende ametit piisavalt väärtustatakse. Uuringu lõplikud tulemused avalikustatakse 2027. aastal ning need annavad sisendi nii riiklike kui ka Euroopa Liidu kutsehariduspoliitika kujundamiseks. Samuti võimaldavad uuringu tulemused rohkem toetada kutseõpetajate tööalast arengut koolides.
Lisa kommentaar