Mare Oja
-
Koolitusreisil osalejad Püha Haua kiriku trepil. Fotod: Mare Oja
Haridustöötajad Yad Vashemis
Holokaust on keeruline ja tundlik teema, millele ei tohi läheneda lihtsustades, mustvalget pilti maalides ega õpilasi traumeerides. Õppimist kavandades…
6 minutit1 kommentaar -
Kohtla-Järve Maleva põhikool esitleb oma projekti.Kohtla-Järve Maleva põhikool esitleb oma projekti.
Koostöö ja innovatsioon aineõpetuses – projektimeetodi rakendamise võimalusi ühiskonnaõpetuses
Tallinna ülikooli ESF-i projekti („Õpetajate, koolijuhtide ja noorsootöötajate…
7 minutit -
Mare Oja: „Muutused koolis ei ole tänapäeval seotud enam ainult ühiskonna poliitiliste muutustega, vaid üldiste arengutendentsidega hariduses ning terves maailmas. Õpetajal on tema muutunud rollist tulenevalt üha enam probleeme, millega on vaja toime tulla, ning need on sootuks teistsugused kui ajal, mil üks formatsioon asendus teisega.” Foto: Eiko LainjärvMare Oja: „Muutused koolis ei ole tänapäeval seotud enam ainult ühiskonna poliitiliste muutustega, vaid üldiste arengutendentsidega hariduses ning terves maailmas. Õpetajal on tema muutunud rollist tulenevalt üha enam probleeme, millega on vaja toime tulla, ning need on sootuks teistsugused kui ajal, mil üks formatsioon asendus teisega.” Foto: Eiko Lainjärv
Üldhariduskooli ajalooõpetus: nõukogulikust tänapäevaseks
3. juunil kaitses Mare Oja TLÜ-s doktoriväitekirja „Muutused üldhariduskooli ajalooõpetuses alates 1987. aastast – nõukogulikust…
9 minutit4 kommentaari -
Eesti kultuuriloo õppematerjal
Valminud on 17 raamatust koosnev Eesti kultuuriloo õppematerjali kogumik, mis on kõigile kättesaadav aadressil www.eays.edu.ee.
Õppematerjal, mis koostati aastatel 2011–2013, toetab kehtiva riikliku õppekava (2011) ajaloo ainekavas rõhutatud põhimõtet – õppida tundma kodukoha aja- ja kultuurilugu. Ainekava seab eesmärgiks, et õpilased mõistaksid oma rolli kultuuripärandi säilitaja ja edasikandjana. Ajalugu õpitakse lähemalt kaugemale liikudes, alustades kodukoha ajaloost, kus on oluline luua käsitletava…
6 minutit -
Muuseum ja arhiiv õppekeskkonnana
Tallinna Ülikooli Haridusinnovatsiooni keskuse (HIK) ajaloo- ja ühiskonnaõpetuse labori arendusprojektina on koostöös mäluasutustega välja töötatud 90 tunnikava.
Tunnikavade koostamise mõte tuli riikliku õppekava (2011) üldosast, mis annab võimaluse laiendada õppekeskkonda väljapoole klassiruumi (kooli) kas muuseumisse, arhiivi, korraldada õppekäike ja ekskursioone või viia tund läbi virtuaalses keskkonnas. Eeltingimuseks on, et teises keskkonnas taotletakse õpitulemuste saavutamist ning õppimise väljaviimisega klassiruumist kaasneb lisaväärtus, nt…
3 minutit