Margus Pedaste
-
Margus Pedaste.Margus Pedaste.
STANFORDI SÕNUMID ⟩ Probleemide lahendamisest
Analüüsid näitavad, et probleemi kompleksne lahendamine on tulevikus üks olulisemaid oskusi. Maailma majandusfoorumi uuringu alusel on see…
4 minutit -
Margus Pedaste.Margus Pedaste.
STANFORDI SÕNUMID ⟩ Stanfordi ülikoolist
Rubriigis „Stanfordi sõnumid“ tutvustab USA-s Stanfordi ülikoolis külalisteadlasena töötav Margus Pedaste Eesti õpetajatele Stanfordi haridusteadlaste ja ülikooli külastavate…
3 minutit -
Margus Pedaste.Margus Pedaste.
Uudne lähenemine loodusainete tasemetöödes
Loodusõpetuse katseline tasemetöö 1. ja 2. kooliastmele on läinud väga hästi. See peaks julgustama ka teiste valdkondade arendajaid…
18 minutit2 kommentaari -
Margus Pedaste.Margus Pedaste.
Kellele võiks olla eeskujuks Eesti haridussüsteem?
PISA 2015 uuringu tulemusi on vaadeldud juba mitmest aspektist. Enamasti keskendutakse sellele, kui head on Eesti õpilased…
8 minutit2 kommentaari -
Uurimisõpe arendab probleemide lahendamist ja loob innovatsiooni
Käesolevast aastast tuleb paljudel abiturientidel gümnaasiumi lõpudiplomi väljateenimiseks teha uurimistöö, kus kogutakse teaduslike meetoditega andmeid ja analüüsitakse neid.
Seejuures kerkib küsimus, kas riikliku õppekava pakutav ettevalmistus on piisav ning kas põhjaliku teadusliku uurimustöö tegemine on kõigile õpilastele jõukohane. Samas pole kahtlust, et uurimisoskused on vajalikud nii igapäevaotsuste tegemisel, väärtuslike uuenduste loomisel kui ka näiteks ülikoolis õpinguid…
6 minutit -
Kooli teeb huvitavaks tark klassiruum
Kool on huvitav siis, kui õppimine ja õpetamine muutub senisest enam personaliseerituks. See tähendab, et iga õpilane saab just talle vajalikud ülesanded ja toe ning iga õpetaja saab juhiseid, mis võimaldavad tal õpilasi paremini toetada. Selline tulevik on võimalik „targas klassiruumis”, mille ideestik praegu teadusmaailmas kiirelt huviorbiiti liigub.
Targa klassiruumi (smart classroom) kontseptsioonist lähtuvalt integreeritakse selles nutikalt ja paindlikult tehnoloogialahendused,…
2 minutit -
Kasvatusteadused Eestis – kas suurepärane tase, mis välja ei paista?
Viimase poolaasta vältel on Eestis hinnatud kasvatusteaduste taset, tulemuslikkust ja mõju. Kõrgkoolid on koostanud eneseanalüüse, väliseksperdid tutvunud materjalidega ning kohtunud teadlaste, doktorantide ja sidusrühmadega.
Peagi koguneb teaduspoliitika komisjon kokkuvõtteid ja ettepanekuid tegema. Veebruari keskel avalikustatud tulemused avavad võimaluse nii tunnustavateks kui ka kriitilisteks diskussioonideks. Seetõttu on õige aeg avada toimunut ja tulemusi asjassepühendatu mõtete…
7 minutit