Riin Seema
-
Riin Seema.Riin Seema.
Mis siis, kui oleme motivatsiooniteooriatest valesti aru saanud?
On oluline, et õpetajatel oleks võimalik kasutada mitmesuguseid motiveerimisstrateegiaid ja hindamismeetodeid, mis toetaksid nii tugevaid…
10 minutit2 kommentaari -
Riin Seema.Riin Seema.
Miks kipub haridusteadlane koolielust võõrduma?
Õppejõud ja teadlane on elukestev õppija. Õppejõudude praktikasüsteem tõstaks kõrghariduse kvaliteeti. Kaasav haridus esitab haridusuuringutele väljakutse. Unistus…
6 minutit -
Riin Seema.Riin Seema.
Pliiatsi ja paberi juurde tagasi
Nõudliku ja hooliva õpetaja töö väärtus tehisintellekti ajastul ei vähene, vaid suureneb. Kontrolltööd ja tunnikontrollid koolis on jätkuvalt väga olulised,…
6 minutit6 kommentaari -
Riin Seema.Riin Seema.
Õppijate välisest ja sisemisest motivatsioonist
Leian, et mitteõppivate ja -töötavate alla 18-aastaste noorte suunamine õigele teele on tänuväärne ettevõtmine. Samas ei või…
5 minutit -
Riin Seema.Riin Seema.
Inimlik eksitus? Digilahenduste kasutamise sagedus lastehoiu ja lasteaia tegevusnäitajana
Alushariduse ja lastehoiu riiklikusse õppekavasse tuleks sisse kirjutada laste ööpäevase…
7 minutit5 kommentaari -
Riin Seema.Riin Seema.
Muuta õpetajaeetika koodeksit või kaasava hariduse seadusi?
Ettekujutus õpetajaametist ei ole reaalse eluga kooskõlas. Ootused õpetajale on mäekõrgused, aga seaduste puudulikkuse ja…
9 minutit2 kommentaari -
Riin Seema, TLÜ, HTI pedagoogilise nõustamise dotsent ja Õpetajate Lehe laureaat 2021.
Kelle probleem on Eesti lapse digisõltuvus?
Kuna Eesti haridussüsteemis soovitakse juurutada õppe personaliseerimist digivahendite abil, muutub taas aktuaalseks laste digisõltuvuse probleem. Paradoks peitub selles,…
7 minutit6 kommentaari -
Tallinna Ülikooli õppeaine ELU raames koostasid 24 tudengit ja nende juhendajad Riin Seema ja Kaia Lainola infovoldikud mentorlusest ja kootsingust. Valminud voldikud leiab ELU projekti veebist ning on mõeldud vabalt kasutamiseks kõigile.
Mis on mentori hind?
Õpetaja või tugispetsialist, kes on end professionaalina tõestanud, haridussüsteemi püsima jäänud ja jõudnud eksperdi staatusesse, on kuldaväärt, lausa hindamatu väärtusega.
Mis on…
4 minutit -
Riin Seema, TLÜ, HTI pedagoogilise nõustamise dotsent ja Õpetajate Lehe laureaat 2021.
Mida on teadusel pakkuda kaasavale haridusele?
Olen viimastel aastatel saanud töökogemuse eri rollides: õppejõuna, teadlasena, koolipsühholoogina, õpetaja abina, asendusõpetajana. Just praktilise töökogemuse tõttu kaasavas…
4 minutit -
Riin Seema.Riin Seema.
Teismeliste digisõltuvus ja selle mõõtmine
Juba enne koroonat – aastatel 2012–2018 – näitas PISA uuring, et teismeliste digivahendite kasutamise aeg väljaspool kooli suurenes üheksa tunni…
6 minutit -
Riin Seema.Riin Seema.
Muinasjutt noorusõuntest ja eluveest
Keset kõige keerukamat kriisi saab õppe- ja kasvatustegevuses võtta abiks vanad head muinasjutud, mida on meile endale unejutuks või…
5 minutit -
Riin Seema.Riin Seema.
Tervise kaitsmine on digipädevus: kontorivõimlemine distantsõppel
Oleme juba aasta aega lootnud, et koroonaga seotud olukord on ajutine. Peame tõdema, et…
5 minutit -
Riin Seema.Riin Seema.
Pilkkontaktita virtuaalõpe: virtuaalne tund on kogemuslikult erinev samas ruumis toimuvast kontaktõppest
Vanadel headel aegadel, kui kontaktõpe oli veel võimalik,…
6 minutit -
Riin Seema.Riin Seema.
Digiriigi jätkuv edu sõltub digiärksusest
Meie tehnoloogiainimesed on suutnud luua muinasjutulise digiriigi. Igal Eesti inimesel on igal hetkel võimalus valida, kas kasutada teenuseid…
5 minutit6 kommentaari -
Riin Seema.Riin Seema.
Röövikust liblikaks ehk Milline võiks olla uus kaasav haridus?
Sadade teadusuuringutega on välja selgitud, et igal inimesel on kolm põhilist psühholoogilist vajadust ehk…
5 minutit -
Riin Seema.Riin Seema.
Koduse õpikeskkonna võimalused
Kõrvaltvaatajad ei pruugi alati mõista kodukontoris tehtava õpetajatöö mahtu. Selle artikli eesmärk ongi toetada õpetaja ellujäämist ja õpilaste tervise säilitamist…
5 minutit -
Riin Seema.Riin Seema.
Miks PISA teadustesti tulemused globaalselt langevad?
Alates aastast 2012 on Eesti õpilaste PISA teadustesti ehk loodusteaduste (science) tulemused järjest langenud. Miks on see…
4 minutit1 kommentaar -
Riin Seema.
Koolikiusamine kui kasvatusprobleem, mis nõuab süsteemset sekkumist
Ontarios Kanadas toetab võitlust koolikiusamisega haridusministri määrus, millega reguleeritakse haridusasutuste tööd nii indiviidi, klassi…
3 minutit