Tiia Kõnnussaar
-
Nissi põhikooli õpilased Suurbritannias keelepraktikal.
Meie igapäevane väärtuskasvatus 3: Õpilaste keelereisid toetavad kooli väärtusi
„Meie igapäevane väärtuskasvatus“ on rubriik, milles jagame väärtuskasvatuse häid kogemusi. Nissi…
4 minutit -
Vahetusõpetajad Saaremaalt. Kärla põhikooli tehnoloogiaõpetuse õpetaja Paul Tohv ja tolleaegne direktor Jaan Lember tööhoos Kilingi-Nõmme gümnaasiumi keraamikaklassis. Foto: arhiiv
Meie igapäevane väärtuskasvatus 2: Inspireerivaid näiteid tegelikkusest
„Meie igapäevane väärtuskasvatus“ on rubriik, milles jagame väärtuskasvatuse häid kogemusi. Tartu ülikooli eetikakeskuse…
4 minutit -
Kasvatus eeldab ka õpetajate enda ühiseid arutelusid. Fotol annavad Võru Kreutzwaldi kooli klassiõpetaja Aigi Laine ja Kilingi-Nõmme gümnaasiumi õpetaja Terje Pahk üheskoos esimeses klassis tundi. Fotod: erakogu
Väärtused koolis 1: Väärtuskasvatus – mis see tegelikult on?
Aeg on heita pilk sellele, missuguste konkreetsete võtetega Eesti koolid väärtusi uutele põlvkondadele edasi…
8 minutit -
Illustratsioon: Toomas Mitt
Dilemma 6: Ülihoolitsev ema
„Dilemma“ on rubriik, milles vaeme koolielu juhtumisi. Uurime, millised väärtused võivad olla lahenduste taga. Juhtumid on tõsielulised, osutavad koolielu sündmuste mitmetahulisusele ning…
6 minutit -
Illustratsioon: Toomas Mitt
Dilemma 5: Kiusatuslik Facebook
„Dilemma“ on rubriik, milles vaeme koolielu juhtumisi. Uurime, millised väärtused võivad olla lahenduste taga. Juhtumid on tõsielulised, osutavad koolielu sündmuste mitmetahulisusele…
6 minutit -
Illustratsioon: Toomas Mitt
Dilemma 4: Lastevanemate koosolek
„Dilemma“ on rubriik, milles vaeme koolielu juhtumisi. Uurime, millised väärtused võivad olla lahenduste taga. Juhtumid on tõsielulised, osutavad koolielu sündmuste mitmetahulisusele…
6 minutit -
Illustratsioon: Toomas Mitt
Dilemma 3: Kiuslik inglise keele õpetaja
Dilemma on rubriik, milles vaeme koolielu juhtumisi. Uurime, millised väärtused võivad olla lahenduste taga. Juhtumid on tõsielulised ja osutavad…
7 minutit -
Illustratsioon: Toomas Mitt
Dilemma 2: Õpilased kallistasid õpetajat
Dilemma on rubriik, milles vaeme koolielu juhtumisi. Uurime, millised väärtused võivad olla lahenduste taga. Juhtumid on tõsielulised ja…
6 minutit -
Illustratsioon: Toomas Mitt
Dilemma 1: Sõpruse matused
Dilemma on rubriik, milles vaeme koolielu juhtumisi. Uurime, millised väärtused võivad olla lahenduste taga. Juhtumid on tõsielulised ja osutavad seega koolielu…
7 minutit1 kommentaar -
Fotodega illustreeritud väärtuse kooli seinal: edukas õppija, enesekindel indiviid, vastutustundlik kodanik, osavõtlik panustaja. Fotod: Tiia KõnnussaarFotodega illustreeritud väärtuse kooli seinal: edukas õppija, enesekindel indiviid, vastutustundlik kodanik, osavõtlik panustaja. Fotod: Merike Mitt
Väärtustest rääkimine on Šoti koolis igapäevaelu osa
Kui paljud Eesti õpetajad oskavad pikemalt mõtlemata öelda, missugused on nende kooli põhiväärtused? Šotimaa koolides teavad…
8 minutit -
Liz Gulliford: „Tunnustama peab õpilase ettevõtlikkust ja jõupingutusi, mitte tema intelligentsust või ilu.” Foto: Tartu ülikooli eetikakeskus
Parem iseloom tagab õnnelikuma elu
Kui tahame õnnelikku last, siis peame jutustama talle põnevaid lugusid, õpetama teda raskusi ületama ning kiitma teda targalt, nendib Liz…
6 minutit -
Dialoogile üle minna on päris raske, sest mõttevahetust tuleb pidada nendega, kes mõtlevad enamasti teistmoodi, kui sa ise mõtled. Joonistus: Toomas Mitt
Andres, Krõõt ja Mari olid lootusetult üksi
Eesti suhtluskultuur on pigem monoloogiline, meil pole juurdunud harjumust pidada dialoogi. Kool võiks olla siin kultuuripöörde kese, usub…
7 minutit -
Ühe korraliku mängu juurde kuuluvad ka täringud.
Miks me räägime väärtustest?
Sõna „väärtused” on igapäevases kõnepruugis ühtäkki muutunud olulisemaks kui ehk kunagi varem.
Me arutleme tuliselt, millised on need euroopalikud väärtused,…
6 minutit -
Margit Sutrop. Foto: Aldo Luud / Õhtuleht / Scanpix
Koolis tuleb teha eetilisi valikuid igal sammul
Tartu ülikooli eetikakeskuse mahukas raamatus „Eetikakoodeksid. Väärtused, normid ja eetilised dilemmad” arutlevad eri erialade eksperdid selle üle,…
5 minutit -
• Inglise haridusuuendaja Neil Hawkes võidab oma emotsionaalse esinemisega väärtuspõhisele koolile kergesti uusi pooldajaid juurde.Inglise haridusuuendaja Neil Hawkes võidab oma emotsionaalse esinemisega väärtuspõhisele koolile kergesti uusi pooldajaid juurde. Foto: Tiia Kõnnussaar
Neil ja Jane Hawkes: “Kooli roll ei ole enam kitsalt haridust anda”
Inglise haridusuuendajad Neil ja Jane Hawkes usuvad, et praegust kaootilist olukorda maailmas aitaks leevendada…
11 minutit -
Kadri Klementi
Koolimaja tervitagu õpilast juba uksel
Koolirahvas ja arhitektid võiksid palju tihemini kokku saada.
Milline on uue põlvkonna koolimaja, mis toetaks meie koolide haridusuuendusi? Kuidas saaks…
8 minutit -
Tartu Kivilinna põhikooli väärtuste kaheksakand, mille keskel on hoolivus.
Koolid muutuste tuules: mis aitab edasi?
Varem või hiljem jõuavad (uuesti) alustavad koolid oma põhiväärtuste sõnastamiseni.
Koolivõrgu reform on toonud paljudele koolidele kaasa uue alguse. Näiteks…
8 minutit -
Ilmatsalu kool kannab väärtuskasvatuse kooli tiitlit
Ilmatsalu kooli direktor Anu Köidam ei suutnud oma kõrvu uskuda, kui väärtuskasvatuse konverentsil paluti rändkarika vastu võtmiseks lavale just tema. Ilmatsalu koolile anti üle tiitel „Väärtuskasvatuse kool 2015”. See tiitel anti õpilaste individuaalsuse mitmekülgse toetamise, õpilasekeskse koolikultuuri arendamise ja väärtuspõhise juhtimise eest, ütleb Tartu ülikooli eetikakeskuse projektijuht Nele Punnar. Muuseas, väärtuskasvatuse konverentsil Tartus kandis oma kooli…
8 minutit -
Kriitiline sõber tuleb appi
„Koolid vajavad toetavat tagasisidet,” ütleb Nissi põhikooli direktor Annely Ajaots, kes kutsus oma kooli külla nõustava eksperdi ehk kriitilise sõbra.
Kool on eriline institutsioon. Kuigi me sellele iga päev ehk ei mõtle, kannavad nii kooli juhtkond kui ka õpetajad vastutust kasvava põlvkonna ja kogu ühiskonna ees. On selge, et koolil on kohustus päevast päeva anda: jagada teadmisi, pakkuda tähelepanu ja toetust, olla…
5 minutit -
Kuidas õpetajat korrale kutsuda?
TÜ eetikakeskus on töötanud välja väärtuste mängu, mis õpetab õpilasi koolielu probleeme analüüsima ja lahendama
Tartu ülikooli eetikakeskuse seminariruumis Jakobi tänaval on seekord Tartu erakooli seitsmenda klassi poisid Johannes, Agur, Martin ja Ott Eric. Nad on rõõmsasti nõus uues väärtuste mängus kätt proovima.
Mängu juhatab Marten Juurik, eetikakeskuse referent: „Te saate kõik paberilehed koolielu juhtumite kirjeldusega. Igal juhtumil on kuus lahendusvarianti. Iga…
6 minutit -
Koolilapsed riskivad oma tervisega liialt
Milline on Eesti koolilaste tervisekäitumine? „Hõisata pole siin midagi: meie laste näitajad on Euroopa kehvemate hulgas,” ütleb Margus Tõnissaar, uuringu „TerVE kool” vastutav täitja. Muuhulgas toob peatselt kaante vahele saav mahukas uuring välja huvitava seose: mida parem koolikliima, seda parem laste tervisekäitumine kõigis tervise valdkondades, mida uuriti.
Õpetajate Lehe vestlusringis osalesid uuringuga seotud inimesed:
Diva Eensoo, Tartu ülikooli tervishoiu instituudi terviseuuringute…
12 minutit