Tiina Kivirand
-
Riigikogu menetleb praegu põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse muudatuste eelnõu, millega tahetakse anda kogu erivajadustega laste põhihariduse korraldamine koos rahaga üle kohalikele omavalitsustele. Foto: Riigikogu fotoarhiivRiigikogu menetleb praegu põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse muudatuste eelnõu, millega tahetakse anda kogu erivajadustega laste põhihariduse korraldamine koos rahaga üle kohalikele omavalitsustele. Foto: Riigikogu arhiiv
Hariduslike erivajadustega laste õpetamisele paindlikkust ja lisaraha juurde
Seitse aastat tagasi kehtima hakanud ja kaasava hariduse põhimõtte seadusandlusesse toonud põhikooli- ja…
6 minutit4 kommentaari -
Pilootprojektis „Kaasav kool” osales 14 kooli
Hariduslike erivajadustega õpilaste osakaal tavakoolides on viimastel aastatel suurenenud. Kuigi levinud praktika on paigutada erivajadustega õppurid eriklassidesse…
2 minutit -
Hariduslikest erivajadustest: mõistetest, statistikast ja tulevikusuundumustest
Sõnapaar „hariduslik erivajadus” on muutunud igapäevase keelekasutuse osaks ja ka rahvusvaheliselt omamoodi ametlikuks terminiks, mida kiputakse erinevalt tõlgendama. Eri riikides käsitletakse mõistet erinevalt. Üldine tendents on aga, et kui veel kümmekond aastat tagasi seostusid sellega eelkõige puuded, siis nüüd mõeldakse hariduslike erivajadustega õpilaste all kõiki, kel ühel või teisel põhjusel on oht…
5 minutit -
Eriliste õpilaste toetamine eeldab riigi ja omavalitsuste koostööd
Hariduslike erivajadustega õpilaste õppekorraldusega seoses on ka Eestis viimasel ajal rõhutatud kaasava hariduse põhimõtte järgimist. Ekslikult on jäänud aga kõlama arusaam, justkui oleks kaasava hariduse ideoloogia põhisõnum see, et kõik hariduslike erivajadustega, sh puuetega õpilased võiksid õppida tavakoolis. Kaasava hariduse põhimõtte rakendamine tähendab eelkõige seda, et kõik haridusest kõrvale jäämise ohus õpilased oleksid võimetekohaselt…
4 minutit