Kristina Kallas: loome Tallinnasse riigigümnaasiumite kõrvale kaks uut rakenduslikku kolledžit

2 minutit
3 vaatamist
3 kommentaari

2026. aastal alustavad Tallinnas praeguste riigigümnaasiumite kõrval tööd kaks tugevat rakenduslikku kolledžit, mis luuakse seniste riigi kutseõppeasutuste baasil. Muudatuse eesmärk on pakkuda pealinna noortele põhikooli järel võimalikult mitmekesiseid õpivalikuid ning muuta pealinnas kutsekeskharidus konkurentsivõimeliseks alternatiiviks.

Minister Kristina Kallas rõhutas, et majanduskasvu tagamiseks vajame tööturule rohkem kvalifitseeritud tööjõudu. “Loome noortele atraktiivsed valikuvõimalused põhikoolijärgse haridustee jätkamiseks. Uue rakendusliku gümnaasiumiharidusega tekib noortel konkurentsivõimeline alternatiiv akadeemilise gümnaasiumi kõrval. Meie pikaajaline eesmärk on, et 2035. aastal valib rakendusliku gümnaasiumihariduse vähemalt 40% põhikoolilõpetajatest. Tagame sellega kvalifitseeritud tööjõu kättesaadavuse, mis on Eesti majanduskasvu eelduseks,“ lisas Kallas.

Uued hariduskeskused luuakse tänaste riigile kuuluvate Tallinna kutseõppeasutuste – Tallinna Teeninduskooli, Tallinna Majanduskooli, Tallinna Ehituskooli, Tallinna Tööstushariduskeskuse, Tallinna Lasnamäe Mehaanikakooli ja Tallinna Polütehnikumi liitumisel.  Astangu Kutserehabilitatsiooni Keskuse kuuluvus loodavate hariduskeskuste koosseisus on läbirääkimistel, kuid tuge vajavatele õpilastele hakkab see pakkuma teenuseid kogu regioonis. Riigikoolina tegutseva Eesti Merekooli tulevik arutatakse Eesti merehariduse vaates läbi koos Eesti Mereakadeemiaga, et leida merenduse kutseõppe pakkumiseks parim võimalik lahendus.

Tallinna praegune kutseõppeasutuste võrk muutub reformi tulemusel tõhusamaks, erialade dubleerimine kaotatakse ning paraneb ressursside kasutamine. Samuti vähendatakse erialasid, mille järele on nõudlus tööjõuturul vähenenud. Suurendatakse riiklikku tellimust nendele õppekavadele, mille järele on  tööandjatel vajadus.

Noortele, kes vajavad peale põhikooli lõpetamist aega oma huvide välja selgitamiseks või akadeemiliste lünkade tasandamiseks, luuakse võimalus siseneda uuele ettevalmistava õppe õppekavale.

Loodavad asutused muudavad kutsehariduse õppijate jaoks mitmekesisemaks ja tulevikukindlamaks, pakkudes lisaks haridusele tugevaid kontakte tööandjatega ning praktilisi kogemusi tänapäeva tööturu ootustele vastamiseks. Uued 4-aastased õppekavad vastavad tööturu vajadustele ja toetuvad OSKA prognoosidele. Eesmärgiks on, et aastaks 2035 õpiks 40–50% noortest kutse- või rakendusgümnaasiumis – oluliselt rohkem kui praegune 25%.

Uued hariduskeskuste juhid alustavad tööd 2025. aasta aprillis, ettevalmistused kestavad kuni 2026. aastani ning õppetöö uutes koolides algab 2026. aasta septembris.

Kõik senised õpilased saavad juba alustatud õppekava tavapärases korras lõpetada. Liitmiste käigus võivad muutuda õppe pakkumise asukohad. Uute kolledžite loomine aitab kaasa Eesti haridussüsteemi kaasajastamisele ning kutsehariduse kättesaadavuse parandamisele.

Kommentaarid

  1. Tegelikult on seda reformi vaja uue raha leidmiseks.


  2. Tegelikult on seda reformi vaja uue raha leidmiseks.


  3. Tegelikult on seda reformi vaja uue raha leidmiseks.


Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Haridus- ja Noorteamet avaldas sellekevadiste eksamite tulemused 

Nii riigi- kui ka põhikoolieksamite esmased tulemused on selgunud. Võrreldes eelmise aastaga on riigieksamite…

2 minutit

Tallinna Tehnikakõrgkooli rektoriks valiti kõrgkooli praegune õppeprorektor Martti Kiisa

Professor Martti Kiisa on töötanud Tallinna Tehnikakõrgkoolis alates 2003. aastast…

1 minut

Augustis stardib TI-hüppe õpetajate tugiprogramm

Tallinna Ülikooli õpetajauurimus näitas, et tehisintellekt on Eesti koolides juba praegu laialt levinud, kusjuures pigem põhikooli- kui…

4 minutit
Õpetajate Leht