22. augustil toimub Tartu Ülikooli Narva kolledžis XXVI pedagoogiline konverents „Lugemisoskuse jõud LAK-õppes“, mis toob kokku õpetajad, haridustöötajad ja valdkonna huvilised üle Eesti, et arutleda lugemisoskuse keskse rolli üle aine- ja keeleõppe lõimimisel. Konverentsile saab registreeruda kuni 18. augustini.
Tänavuse konverentsi luubi all on LAK-õpe (CLIL), mis eeldab õppijatelt aktiivset tekstide mõtestamist ja arusaamist. Ettekannetes ja töötubades otsitakse vastuseid küsimustele: kas tekst on õppijale takistus või sild uue teadmise juurde? Kuidas kohandada keerulised ainetekstid nii, et need oleksid mõistetavad ja kaasavad ka algajatele keeleõppijatele?
„Lugemisoskuse arendamine ei ole ainult keeleõpetajate ülesanne. Kui soovime, et õppijad omandaksid ainealaseid teadmisi ja keeleoskust üheaegselt, peame pöörama senisest enam tähelepanu tekstide valikule, kohandamisele ja esitusviisile,“ rõhutab Anna Golubeva, Tartu Ülikooli Narva kolledži mitmekeelse hariduse keskuse juhataja.
Konverentsipäeva avab sotsioloog Marju Lauristin. Tema ettekandele järgnevad haridusekspertide ettekanded ja töötoad alusharidusest kuni gümnaasiumiastmeni. Erilise tähelepanu all on tänavu ingliskeelne töösektsioon, mis tutvustab CLIL-õppe Euroopa koostööprojekte ja loob võimaluse rahvusvaheliseks kogemuste vahetuseks.
Konverentsi korraldab Tartu Ülikooli Narva kolledž koostöös Haridus- ja Teadusministeeriumiga.
Lisa kommentaar