“Loodus lummas” Tartu algklassiõpilasi taas

Selle aasta sügisel toimus juba teist korda Tartu linna 2. klasside õpilastele looduse tundmise võistlus „Loodus lummab”. Võistluse korraldasid ja viisid läbi Tartu Kivilinna Gümnaasiumi loodusklasside õpetajad Helis Hani ja Piret Jõul. Võistluse eesmärgiks oli panna proovile õpilaste lai silmaring ning teadmised loodusest.

Sellel aastal oli keskseks teemaks 1. klassis õpitud puud, põõsad ja taimed. Tartu linna koolidest võttis osa 12 neljaliikmelist võistkonda. Võistlus koosnes kahest voorust.

Esimene voor oli veebivoor, milles õpilased lahendasid loodusteemalisi õpiülesandeid Moodle’i keskkonnas. Keskkonnaga tutvumiseks oli õpilastel ja õpetajatel võimalus eelnevalt katsetada prooviülesandeid. Võistlusülesannetes olid erinevat tüüpi küsimused: valikvastustega, mitmikvastustega, vabavastuselised, sealhulgas pildi- ja heliküsimused. Veebivoorus pidid õpilased näiteks ära tundma erinevaid puid ja nende lehti, teadma puude rahvapäraseid nimetusi ning arvama ära mõistatusi taimedest. Väga huvitavaks osutus ülesanne, milles õpilased pidid luuletuse põhjal aru saama, millist taime on kirjeldatud.

Siis kui soojenevad ilmad,

päev on rikas päikesest,

tema sinisilmad

sinetavad vilja seest,

meelitades käima meid

mööda põlluvaheteid.

(Rukkilill)

Veebivooru tasavägisest võistlusest pääses edasi lõppvooru kaheksa võistkonda.

Teine voor oli eksperimentaal- ehk katsete voor. Katsete vooruks olid edasipääsenud koolide võistkonnad kutsutud Tartu Kivilinna Gümnaasiumi pargialale. Selles voorus lahendasid õpilased eksperimentaalülesandeid järgmistes keskustes: lehtede tundmine (pargialal kasvavate puude ja põõsaste nimetamine lehtede järgi), puulehtede mõõtmine (õige puulehe leidmine ning lehelaba pikkuse ja laiuse mõõtmine), puutüve ümbermõõt (puutüve mõõtmine eri kõrgustel), põõsad pargialal (põõsaste tundmine), puuvõrad (puude paigutamine geomeetrilistesse kujunditesse võra alusel), taimede rahvapärased nimetused (pildi ja nimetuse ühendamine), puude ja põõsaste täherägastik (nimetuste leidmine täherägastikust), silpidest taimenimetuste moodustamine. Põnevamateks ülesanneteks olid puutüve mõõtmine ja võra alusel puude paigutamine geomeetrilistesse kujunditesse. Keskustes juhendasid väikseid loodushuvilisi Kivilinna gümnaasiumi 6. d klassi õpilased.

Tartu linna 2. klasside looduse tundmise võistluse „Loodus lummab” võitis Tartu Kivilinna Gümnaasium, II koha saavutas Tartu Veeriku Kool ja III koha Tartu Karlova Gümnaasium. Väga tublid olid ka lõppvõistlusele pääsenud Tartu Raatuse Kooli, Tartu Forseliuse Kooli, Tartu Kesklinna Kooli, Tartu Kunstigümnaasiumi ja Tartu Descartes’i Lütseumi õpilased. Tänu- ja kiidusõnad õpilasi juhendanud õpetajatele!

Suur tänu asutustele, kes toetasid võistlust auhindadega: Aura Veekeskus, Cinamon, A Le Coq, Vellavere – Vapramäe – Vitipalu Sihtasutus, Tartu Keskkonnahariduse Keskus, Keskkonnaameti Jõgeva – Tartu regioon ja Tartu infokeskus.

Kommentaarid

  1. Tere!
    Teil on märkimata jäänud ka lõppvõistlusele pääsenud ja samuti tublide hulka kuulunud Miina Härma Gümnaasiumi lapsed, kes saavutasid võistluses neljanda koha!
    Ette tänades lugupidamisega,
    Teeli Roht

    Teeli Roht

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Soomes elavatelt eesti õpilastelt ilmus raamat

Oktoobri alguses pidasid Soomes töötavad eesti keele õpetajad õpetajate päeva, mille muutis eriliseks trükisooja raamatu tutvustamine. Nimelt…

2 minutit

Lõngakera ühendas taas põlvkonnad

Tegus õppeaasta Tartu Terakese lasteaias on alanud. Kuna meie lasteaia käesoleva õppeaasta moto on „Dialoog – omailmade kohtumine“, oleme…

3 minutit

AI või HI – kas selles on küsimus?

Erasmus+ õpiränne viis meid Küprosele kahepäevasele ICC The International Language Associationi  aastakonverentsile ning töövarjutamisele kohalikes inglise keele koolides. Osalemine…

5 minutit
Õpetajate Leht