Tallinna Meelespea lasteaial on hea koostöö Euroopa vabatahtlikega

,
3 minutit
18 vaatamist

Tallinna Meelespea Lasteaed alustas Euroopa Noored Euroopa Vabatahtliku Teenistuse (EVS) projektiga 2011. aasta septembris. Esimesel aastal liitus meiega kuueks kuuks tütarlaps Ani Matsakyan Armeeniast. Aastal 2012 tulid meie lasteaeda vabatahtlikud Zoran Damjanac Serbiast ja Baran Copuroglu Türgist. Ka sel aastal kirjutasime projekti, millele ootame Euroopa Noorte Programmi Nõukogu heakskiitu.

Projekti kohaselt saabuvad vabatahtlikud kuueks kuuks lasteaeda, kus nad aitavad rühma õpetajat tegelustes lastega. Vabatahtlik on olnud rühmaõpetajale heaks abiliseks ning paljud õpetajad on välja toonud, et abikäed on alati teretulnud, eriti laste õuesoleku ajal. Oleme andnud vabatahtlikele vabad käed korraldada lastele mänge, sportlikke võistlusi ja ühiseid ettevõtmisi lasteaia territooriumil. Kõige selle käigus on lapsed õppinud tundma uusi kultuure ja keeli. Lastevanemate suhtumine on olnud positiivne ning toetav, mis on innustanud meid oma ettevõtmist jätkama.

Baran Copuroglu Türgist
Baran Copuroglu Türgist

Õpetajatele on vabatahtlike roll tulenevalt keelebarjäärist olnud algselt natuke harjumatu, kuid need aastad on muutnud meie töötajad palju avatumaks ja julgemaks. Nad on saanud uusi teadmisi teistest kultuuridest, koos on korraldatud kultuuriõhtuid, kus on valmistatud rahvuslikke toite ja kantud rahvuslikke riideid. See on loonud silmaringi laiendava ja uusi ühiseid väärtusi loova atmosfääri.

Vabatahtlikud on saanud täiesti uusi kogemusi lastega töötamisel, õpetajatega suhtlemisel ja uues riigis iseseisvalt hakkama saamisel. Keelebarjääri tõttu on olnud alguses raske leida lastega ühist keelt, kuid lapsed on siirad ja avatud ning kui õpetajad on abivalmid neid suunama ja juhendama, toimib ka koostöö. Vabatahtlikel on olnud võimalus õppida meie majas algtasemel eesti keelt, mida on neile õpetanud meie oma maja töötajad. Nad on saanud olla abiks ka lasteaedadevaheliste suuremate ühisürituste läbiviimisel, näiteks Haabersti lasteaedade esmaabivõistlusel „Hea inimese gala” ja Haabersti lasteaedade etlemiskonkursil „Emakeelel ilus kõla”. Vabatahtlike endi sõnul on projekt täitnud nende ootusi ning tiivustanud neid õppima keeli ja tundma erinevaid kultuure.

Zoran Damjanac Serbiast

Projekti vältel on vabatahtlikud suhelnud teiste lasteaedade vabatahtlikega ning veetnud oma vaba aega koos reisides ja uusi tutvusi leides. Vabatahtlike omavaheline koostöö loob lisaväärtuse vabatahtliku tööle ning vastuvõtvatele organisatsioonidele, kuna vabatahtlike omavaheline kogemuste ja informatsiooni jagamine annab kõige efektiivsemaid tulemusi

Meie lasteaed soovib jätkata EVS projektidega, sest iga aasta on olnud uus ja huvitav ning koostöö välisorganisatsioonidega ja vabatahtlikega on olnud arendav. Iga uue projektiga leiame põnevaid väljakutseid, kuidas koostööd veel paremaks muuta. Tänu EVS-projektile on meie lasteaed saanud juurde hindamatu kogemuse töötada koos inimestega, kellel on täiesti teistsugune kultuuriline taust.

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Õpetaja abidest ja assistentidest saavad sügisel abiõpetajad

1. septembrist jõustub uus alushariduse seadus ning lasteaedades ja -hoidudes hakkavad õpetaja abide ja assistentide…

9 minutit

Eesti Lastehoidude Liidu juht Mari Kummer: „Kas Tallinnal on alusharidussektoris raha üle?“

10. juunil teatas Tallinna Linnavalitsus kavatsusest kaotada lasteaedade kohatasu…

3 minutit

Millist õpetajat vajab tuleviku alusharidus?

Õppimise mõistmine ja mõtestamine on viimastel kümnenditel oluliselt muutunud. Üha enam rõhutatakse, et õppimine ei toimu mitte teadmiste…

8 minutit
Õpetajate Leht