Arfiivifoto

Õue õuntega õppima!

Arfiivifoto
Arfiivifoto

Tondi põhikool õunapäeval nii tegigi. Eesmärgiks oli praktilistes ja jõukohastes tegevustes rakendada tundides õpitut  ja saada uusi teadmisi ning kogemusi.

Päeva ettevalmistamisel lähtusime põhimõttest luua võimalikult sobiv õpetlik olukord. Vanemad klassid olid õues valmis seadnud nn õunajaamad: mahlajaam, pannkoogijaam, moosijaam ja mitu meisterdamisjaama – kõigis oli tegemist õuntega.  Moosijaam oli erandina kodundusklassis, teised olid sisse seatud meie kooliaias. Jaamade töö planeerimisel ja läbiviimisel kasutasime aktiivõppe võimalusi: arutelu, ajurünnak, rollimäng, struktureeritud tegevus, rühma- ja paaristegevus jne.

Klassid liikusid vastavalt ajagraafikule läbi kõigi jaamade. Erinevates jaamades juhtisid tööd abikooli vanemate klasside õpilased, kes juhendasid ja abistasid nooremaid vastavalt vajadusele, et kõik saaksid  huvitavalt ja ohutult jaama tegevusest osa võtta. Iga õunajaam oli kui õppetund, kus sai rakendada eelnevalt omandatut. Oluline oli suhtlemisoskus ja oskus kuulata, vaadata ja oodata ning õpetuse järgi tegutseda. Nii moosikeetmisel, mahlavalmistamisel kui ka pannkookide tegemisel (õunamoosiga!) oli vaja osata mõõta, kaaluda, see aga eeldas arvutamisoskust, mõõtühikute tundmist ja praktilist kasutamist. Meisterdamisjaamades läks tarvis omandatud käsitööoskusi linnusöögipallide, õunasiilide ja õunatrükipiltide valmistamiseks. Õunatrükipilte sai teha ka kaasavõetud riideesemetele või ostukottide kaunistamiseks. Pannkoogijaam oli viimane peatuskoht. Pärast õues lõunaks pakutud suppi oli kännu otsas või murumättal hea omavalmistatud pannkooke õunamoosiga süüa.

Päev oli pikk ja tehtud sai palju. Õpilased omandasid uusi teadmisi ja oskusi, mida sai praktiliselt kasutada. Moosijaamas keedeti 20 liitrit õunamoosi, mida hakkame kasutame hommikuti koolis pakutava pudru juurde. Mahlajaamas pressiti õunamahla ligi 150 liitrit. Iga õpilane sai kaasavõetud pudeliga värsket mahla koju võtta. Talve ja linde jäi ootama suur kuhi linnusöögipalle. Ilusat päeva jäi meenutama koolimaja trepiesisele välja pandud laste meisterdatud 131 õunaloomakesega värvikirev näitus.

Jaapani vanasõna „Meister ei õpeta, vaid loob õpetliku olukorra“ sobib hästi meie ülekoolilist õunapäeva kokku võtma. Me õpime kõikjal!

Kommentaarid

  1. Äge! Just sellisest õppetööst ma 15 aastat tagasi samas koolis töötades unistasingi! Jõudu edaspidiseks ja naerusuiseid lapsi!

    Karina

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Heategevuslik jõululaat Tartu Maarjamõisa lasteaias

Meie lasteaiapere otsustas sel aastal enne jõule pidada maha ühe meeleoluka jõululaada. Jõululaat toimus esmaspäeval, 8….

2 minutit

Mis juhtub, kui andekad ise õppele suuna annavad?

2025. aasta kevadel viisin põhikooli 9. klassis läbi tegevusuuringu, kaasates andekad õpilased nende õpiotsuste tegemisse. Uuringu eesmärk…

2 minutit

Vaimse tervise toetamine koolides sõltub laiast partnerite võrgustikust

Tõhusaim viis vaimse tervise probleeme vähendada on keskenduda ennetusele. Kõige paremini saab seda…

3 minutit
Õpetajate Leht