Kasulike viidete esimeses soovituses suunan õpetajaid ja õppijaid Michelene T. H. Chi ja Ruth Wylie ICAP-i teooria juurde. See on järjest enam tähelepanu leidev õppimist kirjeldav teooria, mida oleme rakendanud Tartu Ülikoolis „Digiefekti“ projektis õppimist uurides, aga seda kasutavad ka kolleegid Tallinna Ülikoolis, ja oma üllatuseks leidsin selle olevat olulisel kohal isegi Ameerika Ühendriikides California Ülikoolis Berkeleys, kus sel poolaastal külalisteadlasena töötan.
ICAP on lühend, mis seostub nelja kognitiivse kaasatuse tasemega õppimisel: kõige väiksem on kaasatus passiivsel õppimisel (P – passive), suurem aktiivõppes (A – active), aga veel parem konstruktiivselt lähenedes (C – constructive) ja kõige tulemuslikum interaktsioonis (I – Interactive). Kaasatuse tase määrab ka akadeemilised tulemused.
Artikkel on väärtuslik veel seetõttu, et selles võrreldakse ICAP-i sellest ehk enam tuntud teooriatega konstruktivismist, kognitiivsest koormusest ja Bloomi taksonoomiast.
Artikkel on vaba juurdepääsuga:
Chi, M. T., & Wylie, R. (2014). The ICAP framework: Linking cognitive engagement to active learning outcomes. Educational psychologist, 49(4), 219–243.
Lisa kommentaar