NOORTE HÄÄL ⟩ Ma ei meeldi õpetajale

6 minutit
3552 vaatamist
17 kommentaari

Mis tunne on olla tunnis, kui õpetaja näitab kogu klassi ees välja, et sa talle ei meeldi? Oma kogemusi jagavad Eesti eri koolide õpilased.

Mia, 7. klass

5. klassis oli mul imelik loodusõpetuse õpetaja. Ma ei olnud loodusõpetuses tugev, aga tõesti õppisin ja pingutasin, et hakkama saada. Kui tuli tunnikontroll, aga ma polnud teemast aru saanud ja sain halva hinde, rääkis õpetaja terve klassi kuuldes, kuidas ma üldse ei pinguta ja olen laisaks muutunud. Samas, kui mu klassiõed tegid mingi ülesande valesti ning said samuti halva hinde, siis ütles õpetaja, et okei, pole hullu. Seda juhtus ikka päris mitmel korral ja sellepärast ei meeldinud see õpetaja mulle üldse. Hiljem pakkus ta, et võiksin õpiabisse tulla, aga ma ei läinud. Ma lihtsalt ei tahtnud temaga koos olla. Selliseid asju võiks õpilasele omavahel öelda, aga mitte nii, et terve klass kuuleb ja teab, mis hinde sain. Teiste õpilastega tuli ka selliseid asju ette, aga harva. Näiteks tunnikontrolle tagasi andes kommenteeris õpetaja kellegi tööd mõnikord kõigi kuuldes, et no mis töö see selline on. Mingil ajal ei tahtnud ma enam üldse loodusõpetuse tunnis käia, igasugune huvi ja motivatsioon kadus. Kui aga sain teada, et 7. klassis tuleb uus õpetaja, hakkasin mõtlema, et ehk saan siis veel paar aastat temaga hakkama. Nüüd on mul normaalne õpetaja, kes ei kommenteeri hindeid, või kui, siis teeb seda individuaalselt, omavahel. 

Marta, 8. klass

Eelmises koolis, kus käisin, ei meeldinud ma eesti ja vene keele õpetajatele. Vene keele õpetajaga tekkisid pinged ilmselt sellepärast, et üks tüdruk minu klassis jäi e-sigaretiga vahele. Õpetaja hakkas kahtlustama, et kõik meie klassis suitsetavad, ning ei lubanud meil enam tunni ajal vetsu minna. Ja sealt algaski probleem. Minul oli mõnikord tarvis tunni ajal vetsus käia ja sellepärast ei meeldinud ma talle. Arvan, et tegelikult ei meeldinud ma talle eriti ka varem, sest ma polnud vene keeles hea. Sain aastahindeks kolme. See lugu juhtus nii, et õpetaja kutsus mind enda juurde ja ütles, et mul on hinne täpselt nelja ja kolme vahel. Siis küsis ta mu käest, mis mu teised hinded on. Vastasin, et mul on kõik neljad-viied, pole ühtegi kolme. Siis vaatas ta mulle otsa, naeratas ja ütles, okei, ma panen sulle siis kolme. Ja panigi. Ka eesti keeles ei olnud ma hea ja sellepärast ei meeldinud õpetajale. Ta rääkis terve klassi ees muudkui minu hinnetest ja tegi minu kohta ebameeldivaid märkusi. Näiteks lugesime raamatut, kus oli tegelaseks tüdruk, kes polnud üheski aines hea. Õpetaja ütles, et mina olen nagu see tüdruk: „Ta on täpselt samasugune, nagu meil Marta siin.“ See probleem kestis 5.–7. klassini. Alguses olin šokis, ei rääkinud sellest kellegagi, lihtsalt proovisin vait olla ja häid hindeid saada. 7. klassis olin sellise suhtumisega juba harjunud. Lõpuks rääkisin sellest vennale ja emale, nemad omakorda rääkisid direktoriga, aga direktor ei teinud mitte midagi. Eelmisel aastal vahetasin kooli, et mul oleks lihtsam trennis käia. Minu uus kool on väga tore. Nüüd pole mul eesti ja vene keelega enam probleeme olnud. Vene keeles olen lausa viieline. Ka eesti keeles olen saanud nelja-viieliseks ja viisi on isegi rohkem. Vanas koolis kadus mul igasugune motivatsioon õppida. Puudusin päevadel, mil oli vene keele tund, sest ma ei tahtnud vene keele õpetajaga kokku puutuda.

Mari, 10. klass

Mul oli üks ebameeldiv kogemus selle õppeaasta alguses. Olin just hakanud õppima uues koolis, kutseõppes. Jätkasin sama võõrkeelega, mida olin õppinud põhikoolis. Juba esimeses tunnis hakkas õpetaja rääkima, et tänapäeval on õpilased laisad ja lollid ning neid peab kogu aeg sundima. Lisaks rääkis ta väga halvasti kutsekoolist – seal käivat sellised, kes ei viitsi üldse õppida. Minu meelest oli see väga negatiivne – ise õpetab kutsekooliõpilasi, aga räägib kohe esimeses tunnis sellist juttu. See mõjutas mind nii, et ma ei tahtnud tema tunnis enam käia. See polnud selline ühe tunni lugu, vaid pidev. Jäi mulje, et kuna õpime kutseõppes, siis oleme rumalad. Loobusingi selle keele õppimisest ja liitusin ühe teise võõrkeelegrupiga. Põhikooli ajal nägin aga pealt sildistamist. Meil oli üks õpetaja, kes iga probleemi või pahanduse korral süüdistas alati mingeid kindlaid õpilasi. See oli minu meelest väga tobe. Selline asi muutis need õpilased hoopis agressiivseks. Nad hakkasid vastu vaidlema, et miks nemad jälle süüdi on. 

Kristjan, 9. klass

Mul on üks klassivend, kellel ei lähe vene keele tunnis just väga hästi. Kui ta valesti vastab, ütleb õpetaja tavaliselt midagi mõnitavat. Paljud õpilased võtavad seda kahjuks naljana ja naeravad. Näiteks, kui on soolised nimisõnad ja see õpilane ajab need segamini, küsib õpetaja temalt, kas ta on naissoost. Samas ei tee see õpetaja kõikide õpilaste üle selliseid nalju. Mul on ka tunne, et ta suhtub poistesse teisiti kui tüdrukutesse. Kui mõni poiss vastab kehvasti, siis mõnitab ta teda kuidagi rohkem kui tüdrukuid. Olen märganud, et nende tüdrukute puhul, kes pole kuigi tublid, võtab ta asju rahulikumalt. Enamikule poistest sellised „naljad“ ei istu, nad võtavad seda tõsiselt. Eks see mõjutab ka õppimist.

Robin, 9. klass

Käisin matemaatikas väikeklassis. Igas tunnis oli õpetajal minu kohta midagi kommenteerida, öelda midagi iga asja kohta, mida tegin. Ta tõi alati näiteid minu ja mu sõbra kohta. Selliseid, mis minu arvates ei ole õpetajale sobilikud. Ükskord võtsin sööklast leiba, hiljem läksin WC-sse ja siis ta kirjutas mulle märkuse, et olen terve WC põranda leiba täis loopinud, kuigi sõin leiva tema nähes ära. Ta ütles, et peab mulle oma kaitseks märkusi panema. Tal olid lemmiklapsed ja siis sellised õpilased, kes talle üldse ei istunud. Lõpuks ei õpetanud ta enam midagi, lihtsalt rääkis täiesti suvalisi jutte. Näiteks ütles, et meie matemaatikatund väikeklassis ei ole seaduslik ja meil peaksid olema selleks paberid. Tahtis meid kogu aeg Rajaleidjasse saata. Tegelikult olid kooli poolt kõik asjad korras ja me tohtisime väikeklassis matemaatikat õppida. Lõpuks see õpetaja lihtsalt keeldus meid õpetamast. Rääkisin vanemate ja klassijuhatajaga ning siis direktor rääkis selle õpetajaga. Seejärel oli paar nädalat rahulik, kui kõik hakkas uuesti. Hakkasime ka ise seal tunnis halvasti käituma, sest õpetaja oli meiega üleolev. Rääkisime vastu. Konflikti alustas siiski tema. Kokku kestis see kaks aastat. Õppida oli niimoodi väga raske ja midagi ma seal selgeks ei saanud. Lõpuks pidin minema suurde klassi tagasi. Seal läks mul matemaatikas palju paremini.


Artikli ilmumist toetab SA Kodanikuühiskonna Sihtkapital, kes on kodanike, võrdõiguslikkuse, õiguste ja väärtust programmi ehk CERV programmi kontaktpunkt Eestis. Lisainfo www.kysk.ee/cerv.

Kommentaarid

  1. See on suurepärane mõte –

    hakata keerulist ÕPETAJATÖÖD oludes, kus professionaalseid õpetajaid napib, veel asjatundmatute inimeste (kasvõi laste) poolt õpetajaid ka kritiseerima – mis on selle EESMÄRK – et lahkuks kõik.

    Praegu peaksime arutlema just selle üle – miks õpetajaid pole?

    Mõtlev õpetaja

  2. See suhtumine, et lapsed on asjatundmatud ja ärme jumala eest küsi neilt põhjusi, miks on motivatsioon langenud, ütleb kõik.
    Minu laps põdes väga olukorra pärast, et kui tema unustas vihiku koju, siis ei saanud märkust, sest oli viieline. Samas klassivennale, kes oli kiusamise ohver ja teised peitsid tema vihiku enne tunni algust ära, kirjutati märkus, sest õpetaja ei uskunud teda. Ja seda juhtus pidevalt. Selline ülekohus tekitas mu viielisel nii suure frustratsiooni, et ühel päeval ta tuli koju ja ütles, et ta tahaks koolimaja põlema panna. Lõpetasime psühholoogi juures, kes ütles, et lapsel on üliarenenud empaatiavõime. Rääkisin õpetajaga ja palusin koolipsühholoogil tundi jälgima minna, aga õpetaja teatas, et tal pole aega tõde välja selgitada ja psühholoog ütles, et tal pole ette nähtud tunde külastada. Kõik jätkus samamoodi ja ma pidin ülejäänud 6 aastat igal hommikul kuulma oma viielise suust, et ta ei taha kooli minna.


  3. Kuulasin klassikaraadiost Mihkel Muti intervjuud, kus ta meenutas oma kooliaega. Oma põhikooliõpetajat iseloomustas ta sõnaga “inimarmastus”. Ta oli lõputult tänulik sellele õpetajale, sest ta suhtus oma õpilastesse samal tasandil: alandamata, mõnitamata.

    Armastav õpetaja

  4. Hm!

    Pärast ligi 60-aastast õpetajatööd erinevates kooliastmetes ja koolitüüpides ning toetudes INMIMKONNA KOGEMUSELE (ka TEADUSEL), väidan –
    ÕPETAJA PEDAGOOGILINE TÖÖ kulgeb kahe äärmuse vahel – ühes otsas on vaikselt-sõbralikult rääkiv ja silma vaatav kirikuõpetaja aga teises otsas – politseinik kumminuiaga (kui tahame KÕIKI OMA ÕPILASI õpetada ja kasvatuslikult mõjutada. See kohustus on igal ÕPETAJAL)..

    Peep Leppik

  5. Meie hariduse tõeline edulugu algab alles siis, kui selles loos laste poolt kirjeldatud pedagoogilaadsed tootes igaveseks teisele tööle saata saab.

    Isegi juhul, kui lapsed on mõne detailiga liialdanud, on seda ikka ülemäära palju.

    See tüüp, kes õpilaste hindeid kogu klassi ees avalikult kommenteerib, tuleks aga ka seaduserikkumise eest vastutusele võtta.

    Mati Põdra

  6. Mul on ka oma kooli ajast halbu kogemusi ning neid on mitmeid!
    1. Kuidas õpetaja ütlen et ma jään maailma rumalaimaks inimeseks!
    2.õpetaja varastas minu tagand, ütles et ma kunagi ei maksnud söögiraha ja ekskursiooni rahasi. Kuna mu õde käis samas koolis algas mu ema andma mu õele raha et maksaks ära, polnud need veelgi makstud! Siis taipas ema et õpetaja valetab!
    3. Õpetajat ei huvitanud kui ma olin poolest kooli päevast kadunud ja kuidas sama kooli õpilane vägistas mu kooli lähedal metsas ära! Ning see juhtus siis kui käsin 2klassis ja
    kuna olin vaikne laps siis sellest ei tea kool ega minu vanemad midagi!
    4. Kuna olin klassis kõige tüsedam ütles õpetaja kogu klassi ees mulle „Kui ma oleks sinu sugune siis ma ka ei jaksaks!“! Minu kui teismelise jaoks oli see väga haavav!

    Ja neid on palju veel, aga need on mind mõjutanud kõige rohkem!

    Muidugi oli neid õpetajaid kes olid väga toredad! Ning olen nende õpetajatelt õppinud seda et halvad asjad ei ole alati määravad kes sa tegelt oled ja olla tahad! Olen tänu neile suutnud ise ennast koos hoida mitte laguneda hingelt laiali!

    Ning põhikooli ma lõpetasin 2008 a. ja julguse rääkida sain alles 2023 a.!


  7. Kas võiksin rääkida sel teemal, kuidas mind õpetaja kiusas, mu ema läks haridusametini välja, ja kool valis jätta õpetaja ametisse ning mina pidin gümnaasiumi lõpueksamid tegema mujal.

    Misjuhtus

  8. Arvan, et kõik neid lugusid võiks lugeda ka meie haridusminister.

    Küllike Neeme

  9. Väga hea artikkel. Õpilase õpiedu sõltud just suhetest õpetajaga, õpilase pingutamise märkamisest ja tunnustamisest.
    Aastaid tagasi kooli- lõpetanud õpilastega kohtumisel arutasime, mida mäletame oma kooliajast. Kõik keerles õpetaja poolt öeldu ümber. Kelle tundi ei tahetud minna, iial ei teadnud millise alanduse osaliseks said. Samas olid õpetajad, kelle tunniks ei saanud iial õppimata jätta, piinlik oli toetava, positiivse ja õpilastest hooliva õpetaja ees.
    Õpetaja töö ei ole lihtne, aga see ei anna õigustust traumeerida õpilasi. Ärme unustame, et õpetaja ametil on ka palju eeliseid! Milline töö on lihtne? Äritegevuses me hoolime igast kliendist, anname endast parima, et klient jätaks oma raha ettevõttesse. Kuidas on, aga õpilastesse suhtumisega?
    On klassiõpetajaid, kes ei oma pedagoogilist haridust. Samas on nad parimad õpetajad , see on seotud nende isikuomadustega. Enesetäienduse võimalused on kaasajal piiramatud, ainult vaja tahet ja huvi!
    Õpilaste traumeerimisel koolis, tasub mõelda sellele, võib olla Sina õpetaja oled ainus, kes teda saab toetada.
    Tuntud tõde on see- õpetaja võib panna klassiruumi särama või teha selle täiesti mustaks.
    Positiivsel, empaatilisel ja õpilaste erisustega arvestaval õpetajal ei ole keeruline töötada koolis. Ta armastab oma tööd, suhted õpilaste ja lastevanematega on head.

    Krista

  10. On siiani valus meenutada, kuidas mu poja õpetaja, kes juba sel ajal oli pensioniealine, materdas poisse ja ülistas tüdrukuid. Loomulikult ei uskunud ta poisse, kui need ütlesid, et tegelikult kiusavad tüdrukud neid, peidavad koolikotte ära, lõhuvad riideid jne. Kui õpetaja sellist suhtumist laste eest ei varja, saavad kiusajad hoogu juurde ja polegi vahet, kas on poisid või tüdrukud. Kuigi selle õpetaja jaoks oli vahe. Mäletan veel siiani, 12 aastat hiljem neid sõnu arenguvestlusel, kuhu õpetaja käskis ka mu lapsel istuma tulla ja pealt kuulata, kuidas ta poisse sõimas. Konkreetselt ütles: “Oleks palju toredam, kui mu ees oleks klassitäis tüdrukuid, siis oleks palju lihtsam õpetada. Poisid on kohutavad!” Mu laps oli algklassis ja pidi vastama minu kõrval istudes nähvava küsimuse peale, mis esitati nii: “Noh, ütle siis oma emale ka, millega sa siin koolis tegeled!!?” Kusjuures ühtki probleemi polnud, laps oli täiesti tavaline koolilaps, hinded ka korras. Aga lihtsalt sellepärast, et ta on poiss, pidi igaks juhuks kuualama, kui halb ta on. Kusjuures, lastevanemate koosolekul mõni päev hiljem seisis see sama õpetaja klassis vanemate ees ja heietas, et küll need poisid on vahvad, nagu väikesed Tootsid! Kui silmakirjalik saab veel olla?
    Kui see õpetaja lõpuks pensionile jäi, tuli järgmine, kes võttis ette konkreetsed lapsed, kes talle ei meeldinud ja hakkas materdama. Mingis mänguhoos kukkus üks poiss vastu radiaatorit. Keegi oli näinud, et minu lapse jala tõttu. Pärast asja uurides selgus, et see nii ei olnud, sai räägitud kõiki osapooltega. Mida tegi aga õpetaja? Asjasse süvenemata karjus koolis mu lapse peale ja helistas mulle ka koju enne kui laps oli koju jõunud ja ma temaga oleks rääkida saanud. Õpetaja sõnad mulle olid: “TEIE LAPS ON JÄRGMINE KOOLI TULISTAJA!!!” Kas selline asi saab emal meelest minna? Vist mitte. Täna on mu poeg 23-aastane, madala enesehinnanguga, pigem häbelik, aga täiesti normaalne inimene, ei teeks kärbsele ka liiga….koolitulistaja?? Aa, ja tookord see sama õpetaja lasi mu poja klassikaaslastel kirjutada kirjad, mis sulle ei meeldi X juures, mis ta halvasti teeb? 🙁 Poeg suhtleb nendest mõne poisiga veel siiani, nad ei olnud vihavaenlased, täitsid õpetaja käsku…ma ei tea muidugi, mida nad kirjutasid, seda ju meile ei avaldatud.
    Kuigi ma ei ela selle minevikuga enam, olen lahti lasknud, siis sellised jutud, mida siin noored kirjutavad, toovad külmavärinad peale, mida lapsed iga päev peavad koolis olles läbi elama. Ja kui siin on keegi õpetaja, kes ütleb veel, et lapsed ei puutu asjasse, on asjatundmatud, siis on veel õudsam tunne!

    Kristi

  11. Õpetajad reeglina ei kiusa. Neil on oma töö ja eraelu ning laste kiusamine nendesse kategooriatesse ei kuulu.
    Kooliõpetaja töö on oma eriala tunni andmine ning õpilaste õpitulemuste tagasisidestamine.
    Kodune eelhäälestatus on õpitulemuste puhul määravaks teguriks- see peab olema kooli ja õppimise suhtes positiivne. Selliste kodude lapsed saavad hästi hakkama.
    Oluline on mõtestada, mis tähendab “hästi hakkama”? See tähendab võimete kohast õppimist ja käitumist viisil, mis ei sega õppetöö läbiviimist, pole agressiivne ega pahatahtlik.
    Kas õpetajatel on lemmikud? Muidugi on – õpetaja on ju inimene. Reeglina õpilased siiski ei tea, kes see lemmikklass, lemmikgrupp, lemmikõpilane on. Selle mõõdupuuks ei ole pelgalt suurepärane õpitulemus.
    Igal arusaamatused on mitu tahku. Kas tunnis plaksutamine väga hea tulemuse saavutanud õpilastele on vastuvõetav või ei tohiks neid välja tuua? Aga ilusate vihikute näitus? Aga tasemetöö eest antav kiidukiri? Aga see, kui õpetaja kirjutab õpilasele päevikusse kiituse ja ütleb selle välja?
    Olgem positiivsed, kohe algab suur suvi.
    Ilusaid õppeaasta lõpupäevi ja aktiivset puhkust!

    Piret Moora

  12. Hea Mõtlev Õpetaja!
    Kogu lugupidamises õpetajate vastu, peame tunnistama, et ainult õpetajaks olemine ei peaks tagama “püha lehma” staatust.
    Kui õpetaja on Õpetaja, siis olen teda valmis toetama, aitama ja kaitsma, aga teame ju kõik, et osad õpetajad ei võiks kooli poole ka vaadata. Isegi mitte salaja.
    Oma kooliajast võin vastikustundega meenutada oma füüsikaõpetajat ja tema käitumine ning kiusamised pole isegi mitte ajaga kohale jõudnud. Õppealajuhataja oli toona noor ja roheline, ta ei suutnud ennast kehtestada…

    Oma laste koolist võin ka mitu õpetajat nimetada, kes ei peaks koolis olema. Õnneks hoolekogu liikmena algatasin kahe õpetaja lahtilaskmise. Õnnestunult. Kui muidu tublil ja pigem tagasihoidlikul lapsel on iga kolmapäevased kõhuvaluhood ja oksendamised, on asi halb.
    Igasugune õpetaja ei ole lahendus!

    Tervitades
    õpetajast lapsevanem


  13. Olen ise õpetaja ja saaks ka igasugu markantseid lugusid rääkida õpetajatest nii oma kui oma lapse kooliajast ja igasugu lood käivadki kooliaja juurde, kuid peab arvestama , et need
    laste räägitud lood siin on kõik ühepoolsed lood, mille tagamaad me ei tea. Kindlasti on seal enda tegevus ilusamaks tehtud jne. Selliseid lugusid lugedes ja kogu infot omamata tuleks ette kujutada kõik olukorrad, kuidas selline situatsioon võis tekkida. No võtame näiteks selle hinnete kommenteerimise. Kindlasti selline lambist kellegi klassi ees maha tegemine ei ole õpetajale ok ja ei pane kedagi paremini õppima, seega seda ei tohiks olla, kuid äkki oli sellel õpetaja kommentaaril teine põhjus, me ju ei tea. Võibolla oli põhjus tunnis, kus töö kirjutati? Võibolla nägi õpetaja võimalust klassile selgitada, mis moodi antud õpilase teatav käitumine selles tunnis tema ainealast edenemist mõjutas? Ehk, et õpetaja püüdis kasvatuslikku momenti tekitada ja on nüüd hull kurjategija? Kõik ju sõltub kontekstist, kuidas see täpselt toimus ja mis eelnes. Aga jah, kasvatada ju väga enam ei tohi, hakatakse ohvrit mängima, ennast puhtaks valetama ja kodus usutakse kõike. Normaalsed vanemad võiks aru saada, et kui nemad ka õpetajaid ei toeta, siis on kannatajaks nende enda lapsed, esiteks juba see, et õoetajad on närvilised ja hirmul ja lõppude lõpuls pole neid lihtsalt varsti sedasi enam.

    Ohhjah

  14. Mul on hea meel, et selliseid artikleid avaldatakse. Ja vastuseks kommentaaridele stiilis “laste räägitud lood siin on kõik ühepoolsed lood, mille tagamaad me ei tea.” Jah, õpilaste ja õpetaja suhe ei ole kunagi ühepoolne, seetõttu peaksid õpetajad olema eriti teadlikud enda võimupositsioonist ning sellest, et psühholoogilised mängud ja passiivagressiivsus ei tohi olla õpilaste ohjamise viisiks. Mitte miski ei õigusta seda, kui õpetajad teiste ees kedagi nimeliselt maha teeb hirmutamise eesmärgil või süstemaatiliselt kellegi õppeelu “laiskuse” süüdistusel keerulisemaks teeb. Õpetajad, kes austavad õpilasi, neid austavad ka õpilased.

    Claire

  15. Mul on hea meel lugeda, et lõpuks ka õpilased julgevad rääkida, loodan väga, et neid ka kuulatakse. Minu tütar läks õpetajate kiusu pärast teise kooli, keset õppeaastat. Koolikiusamine oli mitte õpilaste, vaid hoopis õpetajate poolt. Matemaatika, milles oli tal keeruline, õpetaja lihtsalt karjus klassi ees! Teises koolis, oli matemaatikas väga tubli ja nüüd õpib keskooli 11 klassis. Olen alati ütelnud, kõige suurem kuritegu on, kui inimene teeb tööd, mida ta teha ei taha! Kui ikka õpetamine ja lapsed on vastumeelsed, ära ole õpetaja. Rikud laste hinge lihtsalt ära. Siis imestatakse, Et lapsed on õelad ja julmad…


  16. Kui räägitakse kiusamisvabast koolist, siis sellest tulekski alustada: kiusavad sageli õpetajad, näidates sellega halba eeskuju ja andes seeläbi lubaduse ka õpilastel seda teha. Selline pedagoog ei sekku ka olukorda, kui õpilased üksteist kiusavad, pigem hoiab eemale ja hea on, kui ei parasta.
    Kui täiskasvanud inimene alandab ja solvab last olenemata “põhjusest”, tekitab temas hirmu ja võtab ära õpimotivatsiooni, siis ei saa olla tegemist õpetajaga, nimetagu nad siin ennast kuidas tahes. Jah, tegelik olukord koolis on kaugel ideaalsest, kuid püüame ikkagi, et lapsed oleks koolis turvatud ja hoitud. Ükski vanem ei saada oma lapsi kooli teiste täiskasvanute kiusamise kätte. Õpetaja peab igal sammul omama igasuguse kiusamise suhtes 0-tolerantsi ja kindlasti mitte ise selles eeskuju olema.

    Kiusamisvaba õpetaja

  17. Põlvkonnad kes on saanud traumaatilise kogemuse ENSV aegsetest koolidest on senini üsna vaiksed. Miks? Miks me loeme,et tõsised laste väärkohtlejad on saanud teenelise õpetaja nimetuse. Nõukogude reziimi ajal ei eksisteerinud lastel koolides õigusi, ei olnud lastekaitset ja kui kool või mõned pedagoogid võtsid midagi pähe,siis nad võisid hävitada lapse koolitee.Tollase reziimi ajal ei huvitatud lapse heaolust koolis. Käis ajupesu.Kui vanemad kuulusid parteisse,siis sellel lapsel olid tugevad eelised milleks iganes. Mille poolest erineb praegune kool? Kui vanemad on juhtival positsioonil,kuuluvad Reformierakonda,siis seda võsukest koolis tuuakse esile, kaasatakse kõikjale, silutakse tema kodukorra rikkumised.Täpselt nagu ENSV ajal punaparteilaste laste puhul. Koolides eksisteerivad suhtumised,hoiakud ei ole teatud pedagoogidel muutunud,nad lihtsalt isiklikult pinnalt lubavadki endale mida iganes,autoritaarne kasvatustöö ei kanna vilja sest tänapäeva lastega ei saa hakkama eelkõige õpetajad,kes meedias süüdistavad pidevalt kodusid,aga ei tunnista seda,et ise ei üritagi mõista tänapäeva noort,ammugi suvatsevad paljud lapsi ära kuulata. Hinnanguid jagatakse iga päev lastele koolides ja kahjuks tehakse senini tänapäeva Eestis kasvatustööd mis on absoluutses vastuolus laste huvide ja õigustega. Neid rikkumisi on väga keeruline fikseerida sest mitte üks kool ei hakka seda vabatahtlikult tunnistama,et neil on koolikiusaja või lausa väärkohtleja lastega igapäevaselt tegelemas. See mil viisil koolid kaitsevad neid patuoinastest pedagooge on kolossaalne. Ärge imestage kui varsti läheb trükki raamat õpilaste väärkohtlemistest ENSV koolides ja tuuakse päevavalgele ka Eesti Vabariigi aegsed juhtumid. Ei saa ega tohiks olla lõputu tabuteema,et ka PEDAGOOG koolis või ka juhtkond võib olla koolikiusaja, et ka koolijuht või pedagoog võib oma ametiseisundit kuritarvitada. Kes on koolis ise töötanud või töötab,teab väga hästi mil viisil kooli juhtkond positsioone võtab,kui kellegi lapse vanem teatab,et näit. tunnustatud pedagoog ütles lapsele seda või toda ja on teinud seda korduvalt,et last alandanud klassi ees.Tuleks palju enam avaldada traumeeritud laste lugusid ja seda mitte pedagoogide maine kahjustamise nimel vaid laste õiguste ja huvide kaitse nimel,kus nad ühe pedagoogi tõttu on pidanud koolis kogema midagi sellist mida poleks pidanud 21.sajandi Eesti koolis enam eksisteerima- laste väärkohtlemine.

    Lapsevanem/pedagoog

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Jalutuskäik pedagoogilises oaasis

Waldorfi kool on andnud ühiskonnale valikuvõimaluse. Eesti Waldorfi koolid on rohkem kui 30 aastaga tõestanud, et selle kooli lõpetanud noored…

8 minutit

Kolm uut nägu klassis: kuidas vahetusõpilased tõid kooli värskust ja elavdasid koostööd

Kui suve lõpus sai teatavaks, et Koeru Keskkooliga liitub korraga…

9 minutit

Õpetajad hakkavad oma loodud materjalide eest tasu saama

„Ministeerium on otsustanud koguda kokku ja rahastada olemasolevaid õpetajate loodud materjale,“ lausus haridus- ja teadusminister Kristina…

2 minutit
Õpetajate Leht