Jüri Ginter.

REPLIIK ⟩ Innovatsioon ei ole regulatsioon

Jüri Ginter.
1 minut
129 vaatamist

Riiklik õppekava ei tohi takistada koolide innovatsiooni. Kiiremas korras tuleb vastu võtta seadusemuudatus, mis lubab innovaatilistel koolidel võtta vastu oma õppekava, mis ei ole kooskõlas kehtiva riikliku õppekavaga. Vajadusel võib muudatusel olla klausel, et õppekava kinnitab haridus- ja teadusminister ning see peab olema vastu võetud hiljemalt kolm kuud enne kehtima hakkamist. 

Iga kool saab sel juhul otsustada, millises osas ta tegutseb õppe korraldamisel (alusväärtused, sihiseade ja pädevused jääksid samaks, kuid koolid võiksid sinna omalt poolt lisada) kooskõlas kehtiva riikliku õppekavaga ja kus teevad muudatusi seoses tehisaru, projektõppe, õppimist toetava hindamise jm rakendamisega. Näiteks võib loobuda täpsest regulatsioonist, mitu tundi eri ainetes olema peab. Samuti võiks loobuda klassi õpilaste täpsest arvust jms. 

Uus riiklik õppekava hakkab plaanide kohaselt kehtima alles 2035. aastal, enne seda peaksid koolid saama proovida uusi innovaatilisi lahendusi. Selle alusel saaks otsustada, mis on õppekavas õigustatud ja mis mitte, ning soovitada seda ka teistele koolidele. Paljudes koolides  on juba käivitunud õpiringid, kus arutatakse, kuidas õpetamist efektiivsemalt korraldada. Riiklik õppekava ei tohiks jääda neile piduriks, 2035. aastal peaks olema juba võimalik kõik koolid tõsta uuele tasemele.

Kommentaarid

  1. Pealkirjaga võiks isegi nõustuda, aga…
    …kui vaadelda tänase Eesti kooli seisu, siis annab autor pigem “soovitusi” meie kooli edasiseks lammutamiseks-! Kui meil oleks tegemist professionaalsete, arengu- ja kognitiivset psühholoogiat (neile toetuva didaktikaga) tundvate-valdavate õpetajatega, siis oleks teine olukord. TEADUSEST lähtuv õpetaja ei lähe kaasa igasuguse jamaga (mida praegu kõikjal innovaatilisuse pähe pakutakse)…

    Miks huvitab tänapäeval küll kõiki Eesti kooli lõplik lammutamine? Kas tõesti ei leidu meie väikeses Eestis paarkümmend teadusest lähtuvat koolipraktikut, kes sõnastaks LASTE MÕTLEMISE ARENDAMISE põhiseisukohad õpetajatele (mis on maailmas ammugi ka läbi proovitud)? RAHAGA neid probleeme ei lahenda…

    Ja ärgem rääkigem, et maailmas on kõik muutunud… Inimene psüühilise olendina ei muutu isegi aastakümnetega (lapse ARENDAMISEST rääkimata)!

    Peep Leppik

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Lastevanemate isekuse eest maksavad kõige haavatavamad

Viimase kahe aasta jooksul on ametit vahetanud umbes pool lastekaitsetöötajatest. Ühe varasema uuringu järgi lahkub aastas…

3 minutit

Muusika, mis tabab päris elu. Noored ja roppude sõnadega laulud

Mis on raadioeetris mitte kõlavate „probleemsete“ laulude võlu ja populaarsuse saladus? Nende sõnad on tabavad,…

13 minutit
Õpetajate Leht