Peep Leppik.

Õpetajate puudujäägist: põhjused on sügavamad

Peep Leppik.
1 minut
69 vaatamist

See, kuis meedia vahendusel arutleme õpetajate puudumise ja ka järelkasvu üle, on tüüpiline „maailma kõige targemale rahvale“, kel aga päristeadmisi napib. Professionaal selles vallas ütleks kohe, et arutlejate hulgas ei tunne keegi õpetajatöö keerukust.

Märtsis esitles riigikogu kultuurikomisjon ettepanekuid probleemi lahendamiseks. Need aga ei lahenda midagi, sest pole soovitud (või osatud) minna tõeliste põhjuste juurde. Kuni koolis ei taastu täiskasvanu-lapse või õpetaja-õpilase looduspärased (või ka pedagoogilised) suhted, ei ole probleemil lahendust. 25 aasta eest oleks rahaga (õpetajate palk!) saanud praegust olukorda vaid edasi lükata (nii nagu Saksas ja Soomes). Nüüd võiksime suure rahaga meelitada kooli mõne auahne, kel puudub arukus ja eneseväärikus, sest raha eest ainult „klassis olek“ ei anna midagi õpetamisele-kasvatamisele – meie haridusele-kultuurile tervikuna (nagu see on ammu anglosaksi avalikes koolides, mida tulemuslikult jäljendame).

Eesti kooli päästa tundub olevat juba võimatu, sest meil ei ole enam koolitajaidki – pedagoogikateadlasi, kes tunneksid arengupsühholoogiat ja didaktikat kognitiivse psühholoogiaga, rääkimata pedagoogika ajaloost.

Meil ei valmistata noori õpetajaks ette teaduspõhiselt. Pärisõpetajakski (nagu arstiks) saadakse pikemaajalise töö järel.

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Tugisüsteemide tugevdamine on kutsehariduse kestlikkuse võti

Riigikontrolli hiljutine audit kutsehariduses õppivate haridusliku erivajadusega (HEV) noorte toetamisest toob päevavalgele olulise süsteemse kitsaskoha:…

2 minutit

Koolitus ees, õnnetus taga

Olgu see uute tehnoloogiate juurutamine, kogukondade lõimimine, tervislike eluviiside kujundamine või mis iganes ühiskondlike probleemidega tegelemine, lahendust nähakse kooli õppekavade täiendamises…

10 minutit

TI kasutamise paradoks

Kuna ChatGPT-l pole üldist universaalset ja kõigile ühtmoodi nähtavat väljundit, on raske avalikult hinnata, mida ta meie õpilastele pähe hakkab ajama. Kuidas…

6 minutit
Õpetajate Leht