Kuhu kaob õpetaja aeg?

1 minut
2 vaatamist

Õpikute ja töövihikute asemel olen aastaid kasutanud enda koostatud õppematerjali. Täna lugesin arvutis selle failid esimest korda kokku ja sain endalegi üllatuseks ligi 300. Mõni fail sisaldab 200−300 lk, materjali kogumaht on aga mitukümmend tuhat lehekülge. Kuna õpetan inglise keelt, aga ka maailmavaateõpetust ja vanakreeka keelt, olen nüüdseks koostanud ka 3−4 õppesõnastikku, mis koos teiste materjalidega on õpilastegi arvutites. Õpetan normkoormusega (22 tundi), aga minu töönädala tegelik pikkus on umbes 65 tundi, suvel mõnevõrra vähem, „koolivaheaegadel” aga paradoksaal­selt rohkemgi. Siia ei kuulu aeg, mis on kulunud ligi 30 artikli ja ühe raamatu kirjutamisele õpetajatöö kohta ega ka näiteks kirjastuste tellitud sõnastike ja teatmeteoste koostamisele, samuti arvukatele tõlgetele.
Kuidas mahtuda 35 tunni sisse nii, et õpetamise kvaliteet ei kannataks? Ma ei näe muud võimalust, kui et nädala norm oleks näiteks 14 koolitundi, nagu mõnes riigis on. 1998. aastal, kui tulin kraadiõpingutelt ja alustasin taas tööd Eesti koolides, oli see 18 tundi. Paraku on normi sestsaadik tund-tunnilt tõstetud, kuigi samal ajal on lisandunud rohkesti ka „tunnivälist” tegevust.

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Riigikontrolli audit: HEV-õpilastele vajalik tugi kutsehariduses jätab soovida 

Riigikontrolli värske audit paljastas tõsised puudujäägid hariduslike erivajadustega (HEV) noorte toetamisel kutsehariduses. Enamikus…

17 minutit

„Aga matemaatikatund on siin hoopis põnevam!“

Lõppeval õppeaastal läbis üle pooleteise tuhande põhikooli- ja gümnaasiumiõpilase mingi osa õppekavast kutseõppeasutuses.

EHIS-e andmeil teevad kutsekoolid koostööd…

8 minutit

Kutsehariduse rebranding USA-s – kas ja mida on Eestil sellest õppida?

Eestis alanud kutsehariduse reformi ajendid on väga sarnased sellega, mis käivitas kutsehariduse rebranding’u…

6 minutit
2 kommentaari
Õpetajate Leht