Projektipõhine õpe ja kujundav hindamine

Traditsiooniline hindamine kui pidev stressiallikas. Kujundav hindamine ja projektipõhine õpe on koolirõõmu ja stressivaba õpikeskkonna aluseks.

Sageli on numbriline hindamine nii õpilaste kui ka lastevanemate rahulolematuse põhjus. Numbriline hinne konstateerib hetkeseisu, kuid ei valgusta õpilase arengut, edusamme ega saavutusi. Traditsiooniline hindamine ei võimalda õpilaste tõhusat koostööd ja individuaalset lähenemist. Ärimaailmas on esimesel kohal partnerlus ja usaldusväärsete suhete loomine. Sama mudelit on vaja ka kooli.

Õpilasi on vaja toetada ja innustada. Projektipõhine õpe ja kujundamine võimaldavad seda. Projektipõhine õpe eeldab õpilaste töötamist rühmades. Selline tööviis arendab meeskonnatööoskust, õpetajast saab õpilaste mentor ja partner. Projektõppe puhul on õpilased õppeprotsessi aktiivsed kujundajad. Nad kavandavad ja korraldavad koolisiseseid üritusi, nt õpitoad, teadusteatrid, viktoriinid jne. Nad osalevad aktiivselt koolivälistes projektides.

Projektõpe Paldiski kahes koolis

Paldiski ühisgümnaasiumis kasutatakse projektõpet üsna tõhusalt füüsika- ja majandusõpetuse tundides. Vajadusel töötavad õpilased rühmades ja teevad nii ka koduseid ülesandeid. Tulemusena valmivad plakatid, füüsikateemalised dokumentaalfilmid ja majandusteemalised uudiskirjad.

Paldiski põhikoolis valmistavad kolmanda kooliastme noored loovtööna koolisiseseid üritusi noorematele õpilastele. Eelmisel aastal toimus „Katsete show”, käesoleval aastal viis 9. klassi noormees läbi ürituse „Vana aja asjad. Autod. Liikumine”.

Paldiski ühisgümnaasiumi ja põhikooli noored tunnevad huvi kooliväliste projektide vastu. Põhikooli kolmanda astme õpilased võtsid osa majandusteemalisest viktoriinist „Creatlon”, gümnaasiumiõpilased tunnevad huvi „Nopi üles” projekti vastu ja kavandavad oma projekte. Gümnaasiumiastmes on asutatud neli õpilasfirmat. Õpilasfirma õppeprogrammis arendatakse õpilaste ettevõtlikkust ja õpetatakse firma asutamist ja käivitamist.

On oluline, et laps ei tunneks hirmu halva hinde ees. Õpimotivatsiooni toetamiseks on vaja rühmakaaslaste toetust. Kui on loodud soodsad tingimused, siis täitub õpilase elu koolirõõmuga ning temast saab aktiivne õppeprotsessi looja, kes tunneb huvi nii enda kui ka oma koolikaaslaste arengu vastu.

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Heategevuslik jõululaat Tartu Maarjamõisa lasteaias

Meie lasteaiapere otsustas sel aastal enne jõule pidada maha ühe meeleoluka jõululaada. Jõululaat toimus esmaspäeval, 8….

2 minutit

Mis juhtub, kui andekad ise õppele suuna annavad?

2025. aasta kevadel viisin põhikooli 9. klassis läbi tegevusuuringu, kaasates andekad õpilased nende õpiotsuste tegemisse. Uuringu eesmärk…

2 minutit

Vaimse tervise toetamine koolides sõltub laiast partnerite võrgustikust

Tõhusaim viis vaimse tervise probleeme vähendada on keskenduda ennetusele. Kõige paremini saab seda…

3 minutit
Õpetajate Leht