Projektipõhine õpe ja kujundav hindamine

2 minutit
199 vaatamist

Traditsiooniline hindamine kui pidev stressiallikas. Kujundav hindamine ja projektipõhine õpe on koolirõõmu ja stressivaba õpikeskkonna aluseks.

Sageli on numbriline hindamine nii õpilaste kui ka lastevanemate rahulolematuse põhjus. Numbriline hinne konstateerib hetkeseisu, kuid ei valgusta õpilase arengut, edusamme ega saavutusi. Traditsiooniline hindamine ei võimalda õpilaste tõhusat koostööd ja individuaalset lähenemist. Ärimaailmas on esimesel kohal partnerlus ja usaldusväärsete suhete loomine. Sama mudelit on vaja ka kooli.

Õpilasi on vaja toetada ja innustada. Projektipõhine õpe ja kujundamine võimaldavad seda. Projektipõhine õpe eeldab õpilaste töötamist rühmades. Selline tööviis arendab meeskonnatööoskust, õpetajast saab õpilaste mentor ja partner. Projektõppe puhul on õpilased õppeprotsessi aktiivsed kujundajad. Nad kavandavad ja korraldavad koolisiseseid üritusi, nt õpitoad, teadusteatrid, viktoriinid jne. Nad osalevad aktiivselt koolivälistes projektides.

Projektõpe Paldiski kahes koolis

Paldiski ühisgümnaasiumis kasutatakse projektõpet üsna tõhusalt füüsika- ja majandusõpetuse tundides. Vajadusel töötavad õpilased rühmades ja teevad nii ka koduseid ülesandeid. Tulemusena valmivad plakatid, füüsikateemalised dokumentaalfilmid ja majandusteemalised uudiskirjad.

Paldiski põhikoolis valmistavad kolmanda kooliastme noored loovtööna koolisiseseid üritusi noorematele õpilastele. Eelmisel aastal toimus „Katsete show”, käesoleval aastal viis 9. klassi noormees läbi ürituse „Vana aja asjad. Autod. Liikumine”.

Paldiski ühisgümnaasiumi ja põhikooli noored tunnevad huvi kooliväliste projektide vastu. Põhikooli kolmanda astme õpilased võtsid osa majandusteemalisest viktoriinist „Creatlon”, gümnaasiumiõpilased tunnevad huvi „Nopi üles” projekti vastu ja kavandavad oma projekte. Gümnaasiumiastmes on asutatud neli õpilasfirmat. Õpilasfirma õppeprogrammis arendatakse õpilaste ettevõtlikkust ja õpetatakse firma asutamist ja käivitamist.

On oluline, et laps ei tunneks hirmu halva hinde ees. Õpimotivatsiooni toetamiseks on vaja rühmakaaslaste toetust. Kui on loodud soodsad tingimused, siis täitub õpilase elu koolirõõmuga ning temast saab aktiivne õppeprotsessi looja, kes tunneb huvi nii enda kui ka oma koolikaaslaste arengu vastu.

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Emakeeleõpetajad õppisid Brüsselis iseolemist

Meie mõtlemiskoht. Eestis laotud väärtused peegelduvad Brüsselist tagasi

82 Eesti Emakeeleõpetajate Seltsi liiget – eesti keele ja kirjanduse…

8 minutit

Viimsi Kooli koosõppepäeval loodi Viimsi staadionil 1300 õpilase koostöös kooli logo

19. mail korraldas Viimsi Kool juba kolmandat aastat järjest koosõppepäeva,…

3 minutit

Saksa keele päev Alatskivi lossis 

Saksa keele päeva korraldamine sai alguse õpilaste ausast küsimusest „Miks peaks saksa keelt õppima?“. Soov tutvustada Peipsiääre valla…

3 minutit
Õpetajate Leht