Neljapäevasel Montessori koolitusel Roomas lavastati füüsika-, keemia- ja bioloogiakatseid ning tehti nendest videod, mida õpetajad saavad edaspidi kasutada. Fotod: Maiu Nurka, Agnes Vask

Energia kandub ühelt kehalt teisele

Neljapäevasel Montessori koolitusel Roomas lavastati füüsika-, keemia- ja bioloogiakatseid ning tehti nendest videod, mida õpetajad saavad edaspidi kasutada. Fotod: Maiu Nurka, Agnes Vask
2 minutit
117 vaatamist

Tartu Tamme gümnaasium osaleb sellest õppeaastast Erasmus+ projektis „Andes hariduses teadusele hoogu juurde“ (Boosting Science Education in School“).

Gümnaasiumi bioloogiaõpetaja ja projekti koordinaatori Urmas Tokko sõnul tegi ettepaneku projektis kaasa lüüa teaduskeskus AHHAA. „Selle projekti üks peamisi eesmärke on eri riikide teaduskeskuste ja koolide koostöö, kus teaduse ja n-ö käed-küljes-õppe populariseerimisse annab kumbki asutus endale iseloomuliku panuse,“ ütles Tokko.

Tutvumine Montessori meetodiga

Projekti teine, neljapäevane kohtumine leidis aset Roomas, kus projektis osalejate rahvusvahelised meeskonnad kavandasid Montessori filosoofiast lähtuva teadusteemalise koolipäeva. Lisaks koostati ülevaatlikke õppevideoid katsete rakendamiseks tunnis. Eesmärk oli taandada õpetaja roll tunnis miinimumini ja lasta õpilastel ise aktiivselt tegutseda.

Tartu Tamme gümnaasiumi laboriõpetaja Leili Järvsoo märgib, et tema kolleegid said Montessori koolituselt rõõmsa äratundmise, et nemad Tartus juba teevadki nii. Teisalt jäi mulje, et Roomas keskenduti liiga palju sellele, et õpilane peab n-ö oma kätega õppima, kogema ja katsetama. Järvsoo pikaajaline õpetajakogemus ütleb, et ainult kättpidi küljes olemisest ei piisa. „Peab ka lugema, uurima ja meelde jätma,“ leiab ta.

Tartu Tamme gümnaasium ise võtab seoses projektiga eeloleval sügisel vastu külalisi Itaaliast, Kreekast ja Rumeeniast. Urmas Tokko sõnul on Tamme gümnaasiumi õpetajatel hea võimalus jagada oma pikaajaliste välipraktikate head kogemust, aga projektikaaslastele peaksid huvi pakkuma ka meie teadlaste öö ja teadusvõistluste läbiviimise kogemus. Urmas Tokko sõnul on tutvustamist väärt ka Eesti koolide hea koostöö kooliväliste partnerite, kõrgkoolide jt asutustega – ikka õppe kaasaegsuse tagamiseks ja mitmekesistamiseks ning õpilaste karjäärivaliku soodustamiseks.

 


 

Erasmus+ projektis „Boosting Science Education in School“ osalevad Eesti, Kreeka, Itaalia, Rumeenia teadusasutused ja koolid. Projekti eesmärk on

  • suurendada rahvusvahelist koostööd hariduses;
  • kaasata õpetajate igapäevatöösse uusi lähenemisi ja meetodeid õpetamisviisi mitmekesistamiseks;
  • muuta loodusteaduslikke õppeaineid noorte seas atraktiivsemaks;
  • võimaldada õpetajatele ja teaduskeskuse töötajatele kahte tüüpi projektikohtumisi: pikemaid ühiseid õppeseminare ning lühemaid korraldusmeeskondade kohtumisi.

Projekti rahastab Euroopa Liit. Vt projekti Facebooki lehekülge.

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Emakeeleõpetajad õppisid Brüsselis iseolemist

Meie mõtlemiskoht. Eestis laotud väärtused peegelduvad Brüsselist tagasi

82 Eesti Emakeeleõpetajate Seltsi liiget – eesti keele ja kirjanduse…

8 minutit

Viimsi Kooli koosõppepäeval loodi Viimsi staadionil 1300 õpilase koostöös kooli logo

19. mail korraldas Viimsi Kool juba kolmandat aastat järjest koosõppepäeva,…

3 minutit

Saksa keele päev Alatskivi lossis 

Saksa keele päeva korraldamine sai alguse õpilaste ausast küsimusest „Miks peaks saksa keelt õppima?“. Soov tutvustada Peipsiääre valla…

3 minutit
Õpetajate Leht