Marcus Ehasoo.

Veebiküsitluse kommentaar: Eesti keele tunde – kas rohkem või vähem?

Marcus Ehasoo.
2 minutit
52 vaatamist

Enne tundide lisamist või vähemaks võtmist tuleks vaadata, mis põhjusel me seda teha soovime. Kui selleks, et lihtsalt rohkem õppida, siis sellega kaugele ei sõua, sest õppeaineid, kus tunde võiks või suisa peaks olema praegusest rohkem, on rohkem kui üks.

Küll aga on mõistlik kaaluda küsimust juhul, kui on mingi konkreetsem eesmärk. Näiteks võiks eesti keele tundides rääkida palju rohkem meediast ja kommunikatsioonist. Teada on, et meedia kättesaadavus on noored palju ärevamaks muutnud, mistõttu oleks mõistlik nii põhikoolis kui gümnaasiumis rohkem tegeleda sellega, et noor ei loe ennast lolliks, ei usu kõike, mida meedias kirjutatakse, vaid säilitab konstruktiivse mõttelaadi ja analüüsivõime.

Teine tundide lisamisega seotud probleem on, et kuskilt tuleb siis tunde ka ära võtta. Seda ei tohiks teha õpilase valikute arvelt, sest just valikud on need, mis pakuvad koolides lisaväärtust ning aitavad kaasa sellele, et gümnaasiumi lõpetab konkreetsete huvide ja mõttelaadiga indiviid, mitte lihtsalt konveieril toodetud õpilane.

Samal ajal peab aru saama ka neist aineõpetajatest, kes juba nüüd ütlevad, et nende pakutud ainekava on nii väikese tundide arvuga keeruline maksimaalselt realiseerida. Ehk tegelikkuses on see küsimus keeruline ning hõlmab väga mitut kaalukaussi.

Iseenesest võiks ju eesti keele tunde põhikoolis ja gümnaasiumis rohkem olla, kuid see ei tohi halvasti mõjuda teiste ainekavade omandamisele.

Eesti keelel kui õppeainel on ülioluline roll meie keele ja kultuuri säilitamisel, kuid vähemasti sama oluline on, et noorest kasvaks valdkonnaüleste teadmistega õpilane, kes on pädev mitmes ainevaldkonnas või erialas.

Kommentaarid

  1. Siia pean paslikuks lisada ühe mälestuse.

    Mul oli õnn ehk õnnetus osaleda ühe töörühma töös, kes pidi arendama osa kooli õppekavast (umbes 10 aastat tagasi). Üsna lõpusirgel küsis rühma juht sama küsimuse: kui palju selle või teise asja jaoks tunde ette näha?
    Mina küsisin vastu: kelle tundidest jutt on, kas õppija või õpetaja omadest? Kahjuks oli vastuseks: ikka õpetaja omadest.

    Sama küsimuse küsin ka siin.


Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Kunst on ühisteadvusest välja libisenud. Tudengikandidaadid ei oska nimetada ühegi kunstniku nime

Veel mõni aastakümme tagasi ei erinenud kunsti positsioon Eesti…

6 minutit

Hobiõppimine saab punkti. Kui motiveeritud on aga tulevased kutseõppurid?

Eelmisel aasta alguses avaldatud OSKA tuleviku-uuring („Madala erialase rakendumisega erialad kutseõppes ja selle…

3 minutit

Keel ja vahetund

Vahetund koolis on õppetöö-, kuid mitte õppe- ja kasvatustegevuse väline aeg. Ei tasu karta, et eestikeelne õppekeskkond ja selle toetamine väljaspool õppetunde ohustaks…

6 minutit
Õpetajate Leht