Kuidas on läinud gümnaasiumikatsed?
Sel kevadel vedas eksamite infosüsteem põhikoolilõpetajaid alt. Kõigepealt jooksis EIS tehnilise rikke tõttu kokku 6. aprillil Harjumaa ja Tallinna seitsme riigigümnaasiumi ühiskatsetel, kus osales […]
Rasked valikud
Gümnaasiumisse astumine on tähtis etapp noore inimese elus. Tallinna ja Harjumaa riigigümnaasiumide vastuvõtukatsed on sel aastal pingelisemad kui muidu, sest eksamite infosüsteemis tekkinud tõrgete […]
Maateaduste olümpiaadi neli parimat sõidavad rahvusvahelisele võistlusele Pekingisse
TalTechi maateaduste olümpiaadi võitis Liisa Pata Tallinna Reaalkoolist. Geoloogia instituudi eriauhinna pälvis Marie Nigola Põlva Gümnaasiumist, kes saavutas kivimite, mineraalide ja kivististe määramises maksimumtulemuse. […]
Vene laps ei nuta
Ringi liigub legend, justkui õpiksid vene lapsed nuttes eesti keelt. Vindi lasteaia kogemus näitab, et keelekümbluse meetodil õppides ei nuta keegi. Külastasin mõni aeg […]
Vanemate roll eestikeelsele õppele üleminekul on suur
8. aprillil võis lugeda ERR-i uudiste portaalist pealkirja „Toetus eestikeelsele õppele üleminekule püsib kõrge“. Kui aga uudis avada, siis saab selgeks, et riigikantselei tellitud […]
KÕRVALPILK ⟩ Mihkel Kärmase sõnul on kogu Eesti nagu Metsküla kool
Teleajakirjanik Mihkel Kärmas lõpetas Gustav Adolfi Gümnaasiumi prantsuse keele eriklassi 1992., rahareformi aastal. Foonil olmeline kasinus, mistõttu mingitel perioodidel koolimaju korralikult ei köetud, pääsesid […]
Täna on meie tund üle-eestilises virtuaalses klassiruumis
Üldpädevuste õpetamiseks võib isegi Andrus Ansipi, Marina Kaljuranna või Alar Karise appi kutsuda. Tagasi Kooli tasuta e-tunde vaatas mullu otseülekandes 21 000 õpilast 187 koolist. […]
Tallinn asub sulgema väiksema õpilaste arvuga gümnaasiumiosasid
Pelgulinna Gümnaasiumi direktor Tõnu Piibur tõdeb, et tegemist on kauaoodatud plaaniga, mis vähendaks ka õpetajate koormust. Kui teistes omavalitsustes oli riigigümnaasiumide avamise üks tingimusi […]
Keeleõppe uskumused ja hoiakud ning nende muutmine
Miks mõned õpilased omandavad võõrkeelt paremini kui teised, kuigi nende intelligentsustase on sama? Vastus eduka või ebaõnnestunud keeleõpingute põhjuse kohta võib peituda õpilaste uskumustes. […]
Haridus ei ole bisnis, kus toote välimust tuleb pidevalt uuendada
Armastan tehnikat ja seda, kuidas tehnoloogia meie elu kergemaks teeb, aga leian ka, et me ei tohi muutuda silmaklappidega digitinistatud tarbijateks. Eestis oleme õigusega […]
Sõnavara tegelikkust vormiv mõju ja meelevahetus
Pakume lugemiseks väikese artikliseeria, milles püüame vaadelda lähemalt hariduse/kasvatuse valdkonnas viimastel aastakümnetel muutunud sõnavara. Arutleme toimunud muutuste ja paradigmavahetuse üle, keelekasutuse ja tegelikkuse vahekorra […]
Kooli ja kodu koostöö aitab tõsta õpilase toimetulekut
Hariduses on õpetajate ja lapsevanemate vaheline koostöö hädavajalik. Seda mitte ainult õpilase akadeemilise edukuse saavutamiseks, vaid ka tema sotsiaalse ja emotsionaalse arengu toetamiseks. Samas […]
Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia uus muusikakultuuri eriala avab uksi!
Mida võiks minna õppima, kui on soov siduda oma karjäär muusikavaldkonnaga, aga ei nähta ennast heliloojana või interpreedina laval? Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias on […]
Õpetajate Leht 23. aprillil
Kuidas on läinud gümnaasiumikatsed? Sel kevadel vedas eksamite infosüsteem põhikoolilõpetajaid alt. Süsteemi häirete tõttu tuli Tallinna ja Harjumaa riigigümnaasiumidel sisseastumiskatsed katkestada ning 3840 õpilase […]
Järgmisel õppeaastal toimuvad põhikooli lõpueksamid varem
Haridus- ja teadusminister saatis partneritele kooskõlastamiseks ja arvamuse avaldamiseks 2024/2025. õppeaasta põhikooli- ja gümnaasiumieksamite ning tasemetööde ajakava. Varasemate õppeaastatega võrreldes toimuvad põhikooli lõpueksamid varem, […]
Andekuse toetamiseks kutsehariduses
Šveits on nagu kaubamärk, mis ütleb meile, et tegemist on kõrge kvaliteediga – olgu juttu siis kelladest, taskunugadest, šokolaadist või juustust. Muuhulgas on selle […]
Inimlapse areng kulgeb eelkõige läbi protsesside
Inimlapse areng kulgeb eelkõige läbi protsesside – see arengupsühholoogiline tõde on maailmas teada juba ligi sada aastat (Piaget, Võgotski, Tulving jt), laste-alaealiste arendamisel eriti. […]
Millise matemaatika taustaga tudengid astuvad ülikooli?
Teeme kõigepealt selgeks, milleks on kitsas ja lai matemaatika ellu kutsutud. Gümnaasiumi matemaatika kitsa kursuse õppe korraldamisel tuleb lähtuda ainekavas märgitud kahest põhiseisukohast. 1)Kitsa […]
Millise matemaatika taustaga tudengeid ootavad ülikoolid?
Matemaatika eesmärk ja roll koolihariduses on teema, mis ei jäta inimesi külmaks. Enamik neist ei hakka küll kunagi matemaatikuks, aga samuti ei hakka enamik […]
Kui õppimiskohustus pikeneb 18. eluaastani
Kui õppimiskohustus pikeneb, siis kasvab koolides nende õpilaste arv, kes ei ole õppimisest huvitatud, kuid keda ometi tuleb õpetada. Kuidas seda siis teha? Ühest […]