Kui õppimiskohustuse iga tõuseb 18. eluaastani
Riik plaanib aastal 2025 tõsta õppimiskohustuse ea 18. eluaastani. Järgnevalt räägime muudatuse põhjustest ja korraldusest ning uurime, mida arvavad sellest koolijuhid. Haridus- ja Teadusministeeriumi […]
Kas õpilase senisest pikemast haridussüsteemis hoidmisest on kasu?
Käesoleva aasta veebruarikuus esitas Haridus- ja Teadusministeerium kooskõlastamiseks õppimiskohustuse ea pikendamise reformi uuenduste paketi. Üks muudatuste osa selles toob kaasa õppimiskohustuse ea pikendamise 18. […]
Missugust õppematerjali vajab muukeelne laps?
Sügisest hakkavad kõik 1. ja 4. klassid õppima eesti keeles. Et üleminek oleks edukas, on vaja häid õppematerjale ja ka eesti keelt oskavaid häid […]
Eestikeelsele õppele üleminekut toetav õppevara – kuidas tagada kvaliteet?
LOE KA: Raivo Juurak – Missugust õppematerjali vajab muukeelne laps?Pille Kõiv, Svetlana Tsarjova – Kuidas valmivad õppematerjalid muukeelsetele lastele Seoses üleminekuga eestikeelsele õppele on Eesti Keele […]
Kuidas valmivad õppematerjalid muukeelsetele lastele
LOE KA: Raivo Juurak – Missugust õppematerjali vajab muukeelne laps?Mare Kitsnik – Eestikeelsele õppele üleminekut toetav õppevara – kuidas tagada kvaliteet? Kaasaegse ja kvaliteetse õppevara loomisel on […]
KÕRVALPILK ⟩ Jaan Aru sõnul teeb hea õpetaja asju omamoodi
Et neuroteadlane Jaan Aru oli tark ja tubli õpilane, sellest annab tunnistust näiteks tõik, et kord põhikoolis pani üks ranguse poolest tuntud õpetaja talle […]
Kuueklassiline kool paneb asjaosalised raske valiku ette
Mul pole õrna aimugi, mis tunne on olla õpilane ja vahetada kooli. Või noh, tõsi, ma pidin gümnaasiumisse minnes ühest koolist teise kolima, kuid […]
Tabasallu tuleb sõimerühmadele mõeldud lasteaed
Tallinna lähiümbrusesse kerkib iga aastaga aina uusi elamurajoone, kus elab palju noori lastega peresid. Kuna seadus kohustab omavalitsusi pakkuma lapsele lasteaiakohta alates pooleteisest eluaastast, […]
HEVI mess tõi kokku üle 600 huvilise
14. märtsil toimus Astangu Kutserehabilitatsiooni Keskuses kuuendat korda HEVI mess, kus haridusliku toe vajadusega õpilased said ülevaate kutsekoolides pakutavatest erialadest, õppimisvõimalustest ja tugimeetmetest. Kohale […]
Tekstiroboti kasutust tuvastada ei saa
Loomevõimelise tehisaru järsk arenguhüpe on koole ja õpetajaid ettevaatlikuks teinud: tekstirobotitega on võimalik lihtsa vaevaga luua kirjandeid ja jutukesi ning täita lünkharjutusi. Multimodaalsed (pilti […]
Koolivõrgu korrastamise tuhinas ei tohi unustada õpilasi
Tõsiste kriiside ja protestide varjus on üllatavalt vähe tähelepanu saanud asjaolu, et viimase aasta jooksul on jõuliselt hakatud rääkima koolivõrgu reformimisest, mis viisakas sõnastuses […]
Kuidas inimkesksel ajastul pädevalt toime tulla?
Keskkonnaprobleeme ja kliimamuutusi tajutakse tihti katastroofide kontekstis: liikide väljasuremisest üleujutusteni ja viiruspandeemiatest metsatulekahjudeni. Sestap vajavad tänased õpilased julgustavaid tulevikuvisioone, mitte hävingut kuulutavaid stsenaariume. Rahvusvahelise […]
RAAMATULOOD ⟩ Viisakus on kena küll, aga …
Mõeldes lastekirjanduses kujutatud külluslikule sortimendile esmaklassilistele kavalustele, kelmustele, tempudele, tükkidele, vallatustele, viguritele, vingerpussidele ja üleannetustele, meenub mulle esimesena üks episood asjakohase pealkirjaga raamatust „Rüblik […]
„Õpipisik“ harutab lahti hariduse sõlmküsimusi
Nüüdseks juba kolm aastat tegutsenud „Õpipisik“ on Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudi taskuhääling. Laiemale kuulajaskonnale mõeldud saatesarja eesmärk on jagada teaduspõhist infot, kuidas aina teadlikumalt […]
Igas haridusasutuses võiks olla kasutusel kõnet toetav abivahend
Õpetajatel tuleb oma igapäevatöös puutuda aina enam kokku õpilastega, kes eri põhjustel ei kasuta verbaalset kõnet eakohaselt või kellel kõne üldse puudub. Millised tehnoloogilised […]
Õpetajate Leht 19. märtsil
Kui õppimiskohustuse iga tõuseb 18. eluaastani Riik plaanib aastal 2025 tõsta õppimiskohustuse ea 18. eluaastani. Räägime muudatuse põhjustest ja korraldusest ning uurime, mida arvavad […]
Koos õpilastega loodusvaatluste minimaratonile
Loodusvaatluste minimaraton on üle-eestilise loodusvaatluste maratoni pisivariant õppeasutustele, mis toimub sel aastal esimest korda. See on harrastusteaduse algatus, mis kutsub õpilasi ja õpetajaid maksimaalselt […]
Gümnaasiumiosa võimalik sulgemine paneb õpetajad valiku ette: kas õpetada ühte ainet mitmes koolis või mitut ainet ühes koolis
Üks õpetaja, seitse kooli ja viis õppeainet Silvester Jürjo õpetab (või on õpetanud) keemiat ja teisi loodusaineid ning informaatikat Poska ja Haljala koolis ning […]
Harvesteri mõtteviis koolide saatuse üle otsustamisel
Kui taas vabaks saanud Eesti end hariduslikult üles ehitama asus, oli rohkete foorumite ja kõnekoosolekute refrääniks ligipääs haridusele ning kodulähedane põhikool. Need olid peaaegu […]
Kuidas ja mida mõtleme koole kinni pannes?
Ajad muutuvad kiiresti. Järjest enam on mõistetud, et tänapäeval on vaja õppimist ja kasvatust vaadata valdkonnaüleselt, transdistsiplinaarses vaates. Väga lühidalt öeldes tähendab see arusaama […]