Õpetajate Leht

Arvamus
Koolitus ees, õnnetus taga
Olgu see uute tehnoloogiate juurutamine, kogukondade lõimimine, tervislike eluviiside kujundamine või mis iganes ühiskondlike probleemidega tegelemine, lahendust nähakse kooli õppekavade täiendamises…
TI kasutamise paradoks
Kuna ChatGPT-l pole üldist universaalset ja kõigile ühtmoodi nähtavat väljundit, on raske avalikult hinnata, mida ta meie õpilastele pähe hakkab ajama. Kuidas…
Nüüdisajastamine versus klassika
Aeg-ajalt on siin ja seal proovitud õppetulemuste hindamisest loobuda. Varem või hiljem on pöördutud tagasi õpitulemuste traditsioonilise hindamise juurde. Väide,…
Õpetajate täienduskoolitus: pärimuspärastlõuna Taevaskojas
Esmaspäeval, 25. augustil kl 15 toimub põhikooli- ja gümnaasiumiastme emakeeleõpetajatele Taevaskodade matkarajal pärimuspärastlõuna. Kolme kilomeetri…
Artome S1 võlu peitub kasutamise lihtsuses ja paindlikkuses
Artome S1 on kasulik abivahend koolidele, muutes õppimise kaasahaaravaks nii klassis kui klassist väljas.
Kompaktsesse ja…
Emakeeleõpetajad põhikooli varasematest eksamitest: kannatasid kõik, nii õpilased kui ka õpetajad
„Kui eesmärk oli anda õpilastele parem stardipositsioon järgmisele…
Õpetaja abidest ja assistentidest saavad sügisel abiõpetajad
1. septembrist jõustub uus alushariduse seadus ning lasteaedades ja -hoidudes hakkavad õpetaja abide ja assistentide…
Värske!

Jalutuskäik pedagoogilises oaasis
Waldorfi kool on andnud ühiskonnale valikuvõimaluse. Eesti Waldorfi koolid on rohkem kui 30 aastaga tõestanud, et selle kooli lõpetanud noored…

Hyvää kesää! Tavataan!
Armastus soome keele ja kultuuri vastu viis Ruth Rappoldi soome keele õpetajaks. Pealegi veel aasta soome keele õpetajaks.
Enne õppeaasta lõppu kuulutas…

Kolm uut nägu klassis: kuidas vahetusõpilased tõid kooli värskust ja elavdasid koostööd
Kui suve lõpus sai teatavaks, et Koeru Keskkooliga liitub korraga…
Õpetajad hakkavad oma loodud materjalide eest tasu saama
„Ministeerium on otsustanud koguda kokku ja rahastada olemasolevaid õpetajate loodud materjale,“ lausus haridus- ja teadusminister Kristina Kallas. „Õpetajad, kes on ise välja töötanud õppevara või ülesannete kogumikke, saavad oma töö eest tasu. Luuakse vastav rahastusmeede, et tunnustada õpetajate panust õppevara arendamisse.“
Kallase sõnul on Eestis kujunenud süsteem, kus Haridus- ja Teadusministeerium kas ise tellib või vähemalt sertifitseerib…

Eestist minnakse vahetusõpilaseks nii Jaapanisse kui ka Ecuadori
„YFU Eesti kaudu välismaale õppima läinud noored on tagasi Eestisse tulles muutunud: nad on tolerantsemad…

Koolitöö „viimase häda“ matemaatika asendusõpsina
Sattusin aprillis matemaatika asendusõpetajaks oma tuttavasse kooli, kus öeldi, et neil on tõesti viimane häda käes:…
Sisuturundus

Kellele peaks korda minema haridusasutuste töötajate heaolu?
Tripodis oleme aastaid uurinud töötajate heaolu eri organisatsioonides, ettevõtetes ja avaliku sektori asutustes. Meie lähenemise…

Tehisaru on tänapäeva koolinoorte igapäevatööriist! Kuidas saab õpetaja seda õppetöös targalt kasutada?
Tehisarust on saanud meie igapäevaelu loomulik…

Koolivorm kui koolikultuuri osa: miks ühtne riietus loeb?
Tänapäevased koolivormid on kaugel vanast arusaamast rangest ja ebamugavast vormist. Järjest rohkem koole valib oma…
Väljakutsed hariduses nõuavad E2 õppevara uuendamist ja mõtestamist
Tallinna Ülikooli (TLÜ) humanitaarteaduste instituudis algab taas eesti keele kui teise keele (E2) õppevara loojate arenguprogramm, mis pakub õpetajatele ja keeleõppeekspertidele võimalust luua õppijakeskset õppevara. Programm tugevdab E2 õppematerjalide kvaliteeti ja toetab keeleõppes uuenduslikke lähenemisi.
Arenguprogramm kestab oktoobrist 2026. aasta maini ja on mõeldud eeskätt üld- ja kutseõppeasutuste keeleõpetajatele ja õppevara loojatele. Kandideerijate seas eelistatakse…

RAAMAT ⟩ Kunstiõpik, mis räägib lapse keeles ja toetab õpetajat igal sammul
Mis tunne on õpetada koolis kunsti ilma õpikuta? Paljude õpetajate jaoks ei…
Viis põhjust, miks registreerida domeen mitmeks aastaks
Ettevõtte kodulehekülg on kui visiitkaart internetis, mis aitab potentsiaalsetel klientidel sinu teenuste ja toodetega tutvuda ning huvi korral ühendust võtta. Et enda kodulehekülg üles seada, on vaja registreerida ka domeen. Domeeninime on võimalik registreerida minimaalselt üheks aastaks, aga seda saab teha ka mitmeks aastaks korraga. Selles artiklis toome välja viis olulist põhjust, miks kaaluda domeeni registreerimist…

Klassi suurus ja mikrokliima
Juba Vana-Rooma aegadest on teada, et lektor-õpetaja suudab ühel ajal ja ühes ruumis märgata 7–9 õpilast. Praeguseks on see fakt ka…

Atesteerimine – kas järjekordne bürokraatlik koorem?
Koolijuhtide professionaalse arengu toetamiseks on valmimas põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse (PGS) muudatus, mis näeb ette, et koolijuhiga…

Loovus tuleb tööga
Paradoksaalsel kombel suurendab tehnoloogiliste võimaluste mitmekesistumine tööturul nõudlust loovalt mõtlevate inimeste järele. Õnneks on loovus õpitav, rääkisid Kerli Požogina (Kutsekoda) ja Aly Valvas (VOCO)…
Haridusuuendusprogramm TI-hüpe. KKK
Kas TI-hüppe rakendust luues tegeldakse tehisaruga kaasnevate riskidega?
Teame hästi, et tehisaru teeb vigu, kipub õpilase tööd ära tegema ning on juba muutnud paljude õpiharjumused kehvemaks. Läheneme tehisarule kriitiliselt ning arvestame kaasnevate riskidega juba eos. Seepärast on TI-hüppe oluline osa spetsiaalselt kujundatud õpirakendus, mis ei paku mugavaid lahendusi, vaid innustab õpilast ise mõtlema ja õpisisu omandama ning püüab toetada õpimotivatsiooni….

Eesti Lastehoidude Liidu juht Mari Kummer: „Kas Tallinnal on alusharidussektoris raha üle?“
10. juunil teatas Tallinna Linnavalitsus kavatsusest kaotada lasteaedade kohatasu…

Nüüdisajastamine versus klassika
Nüüdisajastamine iga hinna eest pühib oma teelt kogu pedagoogika klassika. Ometi ei peaks need kaks vaenujalal olema.
Haridusministeeriumil on kõigi muude…

Kuidas pakkuda logopeedilist tuge muu kodukeelega lapsele?
Kakskeelsete laste õpetamine on aktuaalne teema kogu maailmas. Mitmekeelseid peresid on rohkem kui ükskeelseid ning rahvastikurändest…

Millist õpetajat vajab tuleviku alusharidus?
Õppimise mõistmine ja mõtestamine on viimastel kümnenditel oluliselt muutunud. Üha enam rõhutatakse, et õppimine ei toimu mitte teadmiste…
Haridus

Reemo Voltri: „Tugev õpetajate ühendus on ainus tee paremate tingimusteni“
Eesti Haridustöötajate Liidu (EHL) esimeheks tagasi valitud Reemo Voltri rõhutab intervjuus, et…

Eredaimad hetked ja suurimad õppetunnid – õpetajate mõtted möödunud kooliaastast
Iga kooliaasta toob kaasa uusi kogemusi, väljakutseid ja kordumatuid hetki, mis…

Valminud on probleemvestluste, perevestluste, koostöövestluste kavad lasteaiaõpetajale, kooliõpetajale ja tugispetsialistile
Artikli autorid: Riin Seema,…

Paarispraktika: jagatud kogemus kui võimalus ja väljakutse
Eripedagoogika ja logopeedia tudengid lähevad üha sagedamini praktikale paarikaupa, mis loob unikaalse ja mitmetahulise õpikeskkonna.
Logopeedia…