Õpetajate Leht

Koolitus ees, õnnetus taga

Olgu see uute tehnoloogiate juurutamine, kogukondade lõimimine, tervislike eluviiside kujundamine või mis iganes ühiskondlike probleemidega tegelemine, lahendust nähakse kooli õppekavade täiendamises…

10 minutit
2 kommentaari

TI kasutamise paradoks

Kuna ChatGPT-l pole üldist universaalset ja kõigile ühtmoodi nähtavat väljundit, on raske avalikult hinnata, mida ta meie õpilastele pähe hakkab ajama. Kuidas…

6 minutit

Nüüdisajastamine versus klassika

Aeg-ajalt on siin ja seal proovitud õppetulemuste hindamisest loobuda. Varem või hiljem on pöördutud tagasi õpitulemuste traditsioonilise hindamise juurde. Väide,…

6 minutit

Õpetajate täienduskoolitus: pärimuspärastlõuna Taevaskojas

Esmaspäeval, 25. augustil kl 15 toimub põhikooli- ja gümnaasiumiastme emakeeleõpetajatele Taevaskodade matkarajal pärimuspärastlõuna. Kolme kilomeetri…

2 minutit

Artome S1 võlu peitub kasutamise lihtsuses ja paindlikkuses

Artome S1 on kasulik abivahend koolidele, muutes õppimise kaasahaaravaks nii klassis kui klassist väljas.

Kompaktsesse ja…

2 minutit
Jalutuskäik pedagoogilises oaasis

Jalutuskäik pedagoogilises oaasis

Waldorfi kool on andnud ühiskonnale valikuvõimaluse. Eesti Waldorfi koolid on rohkem kui 30 aastaga tõestanud, et selle kooli lõpetanud noored…

8 minutit
Hyvää kesää! Tavataan!

Hyvää kesää! Tavataan!

Armastus soome keele ja kultuuri vastu viis Ruth Rappoldi soome keele õpetajaks. Pealegi veel aasta soome keele õpetajaks.  

Enne õppeaasta lõppu kuulutas…

6 minutit
Kolm uut nägu klassis: kuidas vahetusõpilased tõid kooli värskust ja elavdasid koostööd

Kolm uut nägu klassis: kuidas vahetusõpilased tõid kooli värskust ja elavdasid koostööd

Kui suve lõpus sai teatavaks, et Koeru Keskkooliga liitub korraga…

9 minutit

Õpetajad hakkavad oma loodud materjalide eest tasu saama

„Ministeerium on otsustanud koguda kokku ja rahastada olemasolevaid õpetajate loodud materjale,“ lausus haridus- ja teadusminister Kristina Kallas. „Õpetajad, kes on ise välja töötanud õppevara või ülesannete kogumikke, saavad oma töö eest tasu. Luuakse vastav rahastusmeede, et tunnustada õpetajate panust õppevara arendamisse.“

Kallase sõnul on Eestis kujunenud süsteem, kus Haridus- ja Teadusministeerium kas ise tellib või vähemalt sertifitseerib…

2 minutit
Eestist minnakse vahetusõpilaseks nii Jaapanisse kui ka Ecuadori

Eestist minnakse vahetusõpilaseks nii Jaapanisse kui ka Ecuadori

„YFU Eesti kaudu välismaale õppima läinud noored on tagasi Eestisse tulles muutunud: nad on tolerantsemad…

3 minutit
Koolitöö „viimase häda“ matemaatika asendusõpsina

Koolitöö „viimase häda“ matemaatika asendusõpsina

Sattusin aprillis matemaatika asendusõpetajaks oma tuttavasse kooli, kus öeldi, et neil on tõesti viimane häda käes:…

5 minutit
2 kommentaari
Kellele peaks korda minema haridusasutuste töötajate heaolu?

Kellele peaks korda minema haridusasutuste töötajate heaolu?

Tripodis oleme aastaid uurinud töötajate heaolu eri organisatsioonides, ettevõtetes ja avaliku sektori asutustes. Meie lähenemise…

2 minutit
Koolivorm kui koolikultuuri osa: miks ühtne riietus loeb?

Koolivorm kui koolikultuuri osa: miks ühtne riietus loeb?

Tänapäevased koolivormid on kaugel vanast arusaamast rangest ja ebamugavast vormist. Järjest rohkem koole valib oma…

3 minutit

Väljakutsed hariduses nõuavad E2 õppevara uuendamist ja mõtestamist

Tallinna Ülikooli (TLÜ) humanitaarteaduste instituudis algab taas eesti keele kui teise keele (E2) õppevara loojate arenguprogramm, mis pakub õpetajatele ja keeleõppeekspertidele võimalust luua õppijakeskset õppevara. Programm tugevdab E2 õppematerjalide kvaliteeti ja toetab keeleõppes uuenduslikke lähenemisi.

Arenguprogramm kestab oktoobrist 2026. aasta maini ja on mõeldud eeskätt üld- ja kutseõppeasutuste keeleõpetajatele ja õppevara loojatele. Kandideerijate seas eelistatakse…

2 minutit
RAAMAT ⟩ Kunstiõpik, mis räägib lapse keeles ja toetab õpetajat igal sammul

RAAMAT ⟩ Kunstiõpik, mis räägib lapse keeles ja toetab õpetajat igal sammul

Mis tunne on õpetada koolis kunsti ilma õpikuta? Paljude õpetajate jaoks ei…

2 minutit

Viis põhjust, miks registreerida domeen mitmeks aastaks

Ettevõtte kodulehekülg on kui visiitkaart internetis, mis aitab potentsiaalsetel klientidel sinu teenuste ja toodetega tutvuda ning huvi korral ühendust võtta. Et enda kodulehekülg üles seada, on vaja registreerida ka domeen. Domeeninime on võimalik registreerida minimaalselt üheks aastaks, aga seda saab teha ka mitmeks aastaks korraga. Selles artiklis toome välja viis olulist põhjust, miks kaaluda domeeni registreerimist…

3 minutit
Klassi suurus ja mikrokliima

Klassi suurus ja mikrokliima

Juba Vana-Rooma aegadest on teada, et lektor-õpetaja suudab ühel ajal ja ühes ruumis märgata 7–9 õpilast. Praeguseks on see fakt ka…

8 minutit
Atesteerimine – kas järjekordne bürokraatlik koorem?

Atesteerimine – kas järjekordne bürokraatlik koorem?

Koolijuhtide professionaalse arengu toetamiseks on valmimas põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse (PGS) muudatus, mis näeb ette, et koolijuhiga…

6 minutit
1 kommentaar
Loovus tuleb tööga

Loovus tuleb tööga

Paradoksaalsel kombel suurendab tehnoloogiliste võimaluste mitmekesistumine tööturul nõudlust loovalt mõtlevate inimeste järele. Õnneks on loovus õpitav, rääkisid Kerli Požogina (Kutsekoda) ja Aly Valvas (VOCO)…

5 minutit

Haridusuuendusprogramm TI-hüpe. KKK

Kas TI-hüppe rakendust luues tegeldakse tehisaruga kaasnevate riskidega?

Teame hästi, et tehisaru teeb vigu, kipub õpilase tööd ära tegema ning on juba muutnud paljude õpiharjumused kehvemaks. Läheneme tehisarule kriitiliselt ning arvestame kaasnevate riskidega juba eos. Seepärast on TI-hüppe oluline osa spetsiaalselt kujundatud õpirakendus, mis ei paku mugavaid lahendusi, vaid innustab õpilast ise mõtlema ja õpisisu omandama ning püüab toetada õpimotivatsiooni….

7 minutit

Eesti Lastehoidude Liidu juht Mari Kummer: „Kas Tallinnal on alusharidussektoris raha üle?“

Eesti Lastehoidude Liidu juht Mari Kummer: „Kas Tallinnal on alusharidussektoris raha üle?“

10. juunil teatas Tallinna Linnavalitsus kavatsusest kaotada lasteaedade kohatasu…

3 minutit
1 kommentaar
Nüüdisajastamine versus klassika

Nüüdisajastamine versus klassika

Nüüdisajastamine iga hinna eest pühib oma teelt kogu pedagoogika klassika. Ometi ei peaks need kaks vaenujalal olema.

Haridusministeeriumil on kõigi muude…

6 minutit
5 kommentaari
Kuidas pakkuda logopeedilist tuge muu kodukeelega lapsele?

Kuidas pakkuda logopeedilist tuge muu kodukeelega lapsele?

Kakskeelsete laste õpetamine on aktuaalne teema kogu maailmas. Mitmekeelseid peresid on rohkem kui ükskeelseid ning rahvastikurändest…

8 minutit
Millist õpetajat vajab tuleviku alusharidus?

Millist õpetajat vajab tuleviku alusharidus?

Õppimise mõistmine ja mõtestamine on viimastel kümnenditel oluliselt muutunud. Üha enam rõhutatakse, et õppimine ei toimu mitte teadmiste…

8 minutit
10 kommentaari
Reemo Voltri: „Tugev õpetajate ühendus on ainus tee paremate tingimusteni“

Reemo Voltri: „Tugev õpetajate ühendus on ainus tee paremate tingimusteni“

Eesti Haridustöötajate Liidu (EHL) esimeheks tagasi valitud Reemo Voltri rõhutab intervjuus, et…

10 minutit
Eredaimad hetked ja suurimad õppetunnid – õpetajate mõtted möödunud kooliaastast

Eredaimad hetked ja suurimad õppetunnid – õpetajate mõtted möödunud kooliaastast

Iga kooliaasta toob kaasa uusi kogemusi, väljakutseid ja kordumatuid hetki, mis…

9 minutit
Paarispraktika: jagatud kogemus kui võimalus ja väljakutse

Paarispraktika: jagatud kogemus kui võimalus ja väljakutse

Eripedagoogika ja logopeedia tudengid lähevad üha sagedamini praktikale paarikaupa, mis loob unikaalse ja mitmetahulise õpikeskkonna.

Logopeedia…

7 minutit
Õpetajate Leht