Eesti haridus – kuhu oleme teel?
Eesti Kultuuri Koja ümarlaual analüüsiti eestikeelsele õppele ülemineku, maakoolide sulgemise ja digiõppe laiendamisega kaasneda võivaid soovimatuid tagajärgi. Lisaks räägiti eesti keele ja kultuuri osakaalu […]
Ajalooline tõehetk: kas hülgame või harime?
Eestikeelsele õppele üleminek paneb eesti kooli(kultuuri) täiesti uude olukorda: kui seni on eestlased pidanud oma keelt ja kultuuri võõraste mõjude eest kaitsma, ehitama valle, […]
KAHEKÕNE ⟩ Kümme nädalat koolist priid
Haridusjuhtide praktikaprogrammi viies lend on naasnud koolidesse. Mida kogusid tippettevõtetest oma juhiportfelli Swedbanki praktikant, Tartu Erakooli (TERA) koolijuht Marjeta Venno ja Telia Eesti praktikant, […]
Me peame laskma koolijuhtidel keskenduda inimeste juhtimisele
LinkedIni lahkuva töötaja kulukalkulaator arvestab ühe tipposkustega töötaja lahkumisest organisatsioonile tekkivat kahju 50−250%-ni lahkuja aastasest töötasust. Arenguseire Keskuse raportis õpetajate järelkasvu tulevikust (2023) nähtub, […]
Eestikeelse õpetajana venekeelses koolis
Ärge kartke muukeelseid lapsi eesti keeles õpetada. See on suhteliselt lihtne, kui kasutate selleks välja töötatud õppemeetodeid. Minult on ikka küsitud, kas vene õppekeelega […]
Keele- ja kultuuriteadlikkus koolis
Mõnes eestikeelses koolis on muu keele- ja kultuuritaustaga lapsed juba ülekaalus. Kuidas tagada kõigile võimetekohane areng ja keskkond, kus end väärtustatuna tunda? Sellele võiks […]
Loodi haridusjuhtimise akadeemia
19. aprillil avati pidulikult Tallinna Ülikooli haridusjuhtimise akadeemia. Akadeemia avamine leidis aset Eesti haridusjuhtide ning Tallinna ja Tartu ülikoolide kooliarendusmeeskondade võrgustikukohtumisel, kus sõlmiti koostöökokkulepped […]
Püha Graali kohtlemine
Pakume lugemiseks väikese artikliseeria, milles püüame vaadelda lähemalt hariduse/kasvatuse vallas viimastel aastakümnetel muutunud sõnavara. Arutleme toimunud muutuste ja paradigmavahetuse üle, keelekasutuse ja tegelikkuse vahekorra […]
Mis on eesti kirjanike lemmiktoidud?
Tallinna Prantsuse Lütseumi õpilased Miina Paal ja Luisa Leiner koostasid 8. klassi loovtööks kirjanike kokaraamatu pealkirjaga „Kirjasõna supipotis“, mis sisaldab 27 eesti kirjaniku lemmikretsepte. […]
Õpetaja abi meeskonnaliikmeks. Päriselt!
Igas meeskonnas on liim, mis hoiab tiimi koos ja kujundab ühist hingamist. Lasteaias võib selleks superliimiks pidada õpetaja abi. Abi on see, kes on […]
Kas hilisem koolipäev sobib kõigile?
Poliitilisel tasandil on tehtud ettepanek lükata koolipäeva algus hilisemale ajale. Seda heas usus, et see on samm noorte vaimse tervise ja arengu heaks. Kuna […]
NOORTE HÄÄL ⟩ Kas on olemas naiste- ja meestetööd?
Kuidas suhtuvad põhikoolinoored sellesse, et et edaspidi õpivad poisid ka käsitööd ja kodundust ning tüdrukud puu- ja metallitööd? Kas senine õpikogemus mõjutab nende arvamust? […]
Euroopa koolides napib juhte
Euroopa Koolijuhtide Ühenduse üldkogul seati eesmärke aastaiks 2024–2028. Tähelepanu all on koolijuhi ameti atraktiivsuse tõstmine ja töötingimuste parandamine. Eesti plaan minna üle tähtajalistele töölepingutele […]
DIGIEFEKTI SÕNUMID ⟩ Mida me Opiqust õppisime?
Eelmisel aastal lõppenud DigiEfekti projekti eesmärk oli aidata meil mõista, kuidas digitehnoloogia kasutamine mõjutab õpilaste õpitulemusi. Eelnevates DigiEfekti-teemalistes artiklites oleme käsitlenud uuringu andmeid ja […]
JURIST VASTAB ⟩ Kui sotsiaalmeedia postitused häirivad
Õpetajad on küsinud minult, mida teha juhul, kui lapsevanem on postitanud sotsiaalmeediasse häirivaid kommentaare koolielus juhtunu kohta. Sageli on need postitused ühekülgse iseloomuga, ei […]
Õpetajate Leht 30. aprillil
Eesti haridus ‒ kuhu oleme teel? Eesti Kultuuri Koja ümarlaual analüüsiti eestikeelsele õppele ülemineku, maakoolide sulgemise ja digiõppe laiendamise võimalikke soovimatuid tagajärgi. Lisaks räägiti […]
Vajame soostereotüüpidest vabasid kooliõpikuid
Paljud kooliõpikud vahendavad variõppekava raames teadmisi, väärtusi ja hoiakuid, mis rõhutavad soolisi erinevusi, jäädvustades vanu ja aegunud arusaamu. Mõistagi on õpikud teatud mõttes traditsioonilise […]
Maateaduste olümpiaadi neli parimat sõidavad rahvusvahelisele võistlusele Pekingisse
TalTechi maateaduste olümpiaadi võitis Liisa Pata Tallinna Reaalkoolist. Geoloogia instituudi eriauhinna pälvis Marie Nigola Põlva Gümnaasiumist, kes saavutas kivimite, mineraalide ja kivististe määramises maksimumtulemuse. […]
Vene laps ei nuta
Ringi liigub legend, justkui õpiksid vene lapsed nuttes eesti keelt. Vindi lasteaia kogemus näitab, et keelekümbluse meetodil õppides ei nuta keegi. Külastasin mõni aeg […]
Vanemate roll eestikeelsele õppele üleminekul on suur
8. aprillil võis lugeda ERR-i uudiste portaalist pealkirja „Toetus eestikeelsele õppele üleminekule püsib kõrge“. Kui aga uudis avada, siis saab selgeks, et riigikantselei tellitud […]